پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: تا پایان سال ۹۷ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این‌هفته شهرستان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد و باید فلسفه اربعین و قیام امام حسین(ع) را بدانیم.

 

وی افزود: انحراف در دین و نداشتن بصیرت سبب شد تا باطل لباس حق بپوشد و امام حسین(ع) هم طاقت نیاورد و برای اصلاح دین قیام کند.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: باید با این فرهنگ در جامعه‌ زندگی کنیم که اصول و دین‌داری با بصیرت همراه باشد تا سعادت دنیا و آخرت را رقم زند.

 

این مسؤول در ادامه به عملکرد شرکت گاز استان اشاره کرد و گفت: ۹۹ درصد از استان گاز شهری دارند و تنها پنج شهر آن باقی مانده که در دستور کار قرار دارد.

 

ابراهیم‌زاده افزود: در جاهایی که نمی‌توان به خاطر داشتن شیب تند، رانش زمین و ایجاد تنش در گازرسانی لوله‌گذاری انجام دهیم، با روش «CNG» عمل می‌کنیم و در همین بخش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در رینه و ۲۰ میلیون تومان در پول و کجور توسط سرمایه‌گذار پرداخت و قرار شد پنج سال بعد پولش را دریافت کند.

 

وی با بیان اینکه با تمام گرفتاری‌ها، کمبود نقدینگی و تحریم‌ها خدمت گازرسانی متوقف نشد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا در مازندران گازدار شدند و این در حالی است که از روی کار آمدن دولت تا کنون، ۱۱ هزار روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و با دریافت تسهیلات از بانک پارسیان قرار بر این شد تا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال ۹۷ گازدار شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: انجام عملیات گازرسانی با محافظت از محیط‌زیست و جنگل انجام می‌شود و ۱۰۰ درصد مردم شهرستان قائم‌شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

 

این مسؤول با بیان اینکه انتظار داریم فرهنگ ایمنی استفاده از وسایل گازسوز توسط مردم رعایت شود، افزود: شرکت گاز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است و رایگان سرویس داده و اطلاعات لازم را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

 

ابراهیم‌زاده بیان کرد: گاز مصرفی از عسلویه در عمق ۴ هزار متری در دریا و توسط متخصصان وفادار به نظام در شرایط سخت حفاری می‌شود و بعد از گذشتن راهی به طول ۳۳ هزار کیلومتر لوله ۶ تا ۵۶ اینچی به سراسر کشور انتقال پیدا می‌کند و وظیفه ماست که قدر آن را بدانیم.

 

وی در ادامه به مطالبات شرکت گاز اشاره کرد و ادامه داد: پول فیش‌ها به حساب شرکت گاز نمی‌رود و مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود تا بتواند یارانه پرداخت کند و به دلیل وجود تحریم و کمبود نقدینگی بدهکاریم و انتظار داریم با پرداخت فیش، پول دولت برگردد.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان با بیان اینکه از هزار جریب نکا تا رامسر، ۲۰۰ پیمانکار در حال کار هستند، گفت: از ۲۶ خرداد ۹۴ تا به امروز، ۴۰۰ میلیارد تومان پول در استان توزیع شد و ۱۲۵ خانوار گازدار شدند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.