پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی مدارس ابتدایی مازندران هوشمند هستند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، محمد علی جوادی بورا روز پنجشنبه در همایش استانی تجارب برتر هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در بهشهر، افزود: امروزه هر مدرسه‌ای که به سیستم اینترنت متصل باشد، مدرسه هوشمند است و بر این اساس همه مدارس ابتدایی مازندران هوشمند محسوب می‌شوند.

بر اساس آمارهای رسمی، مازندران در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۴۰ هزار دانش آموزش داشت که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل می کردند. حدود ۲۸۰ هزار نفر از این دانش آموزان از مقطع ابتدایی بودند که سال تحصیلی را در بیش از ۲ هزار مدرسه سپری کردند.

معاون پژوهش آموزش و پرورش مازندران از هوشمند سازی مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و گفت که این برنامه با قوت در حال انجام است و توفیقات مناسبی نیز داشته است.

جوادی بورا وجود برخی مشکلات و کاستی ها در طرح هوشمندسازی مدارس را طبیعی برشمرد و توضیح داد: هر طرح، ایده و کار جدید دارای معایب و مزایایی است و بر اساس آنچه کارشناسان اعلام کرده‌اند، هوشمندسازی مدارس هم دارای معایب و مزایایی است که باید از فرصت‌ها استفاده و در ادامه مسیر اجرای آن برای رفع مشکلات و معضلات اقدام کرد.

هوشمند سازی مدارس در ایران از اواسط دهه ۸۰ آغاز شد و با شروع دهه ۹۰ بویژه طی پنج سال گذشته به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.

مدرسه هوشمند به مدرسه ای گفته می شود که کنترل و مدیریت آن مبتی بر فناوری اطلاعات رایانه و شبکه باشد و فرآیند یادگیری و مدیریت در آن هم به صورت سیستمی انجام می شود تا کودکان و دانش آموزان را برای عصر اطلاعات آماده سازد. رشد همه جانبه دانش آموزان اعم از ذهنی، جسمی، عاطفی و روانی، ارتقاء توانایی ها و قابلیت های فردی و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فناوری از جمله اهداف و مزیت های مدرسه هوشمند است.

اولین همایش استانی تجارب برتر هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در سالن همایش توحید به میزبانی آموزش و پرورش بهشهر برگزار و طی آن از پنج تن از برترین ایده‌های هوشمندسازی مازندران تجلیل شد.

۷۳۳۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.