پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعیین زمان 10 روزه برای جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای مازندران/ فرمانداران متولی اصلی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تبریک ایام‌الله دهه فجر و ماه پرفیض و برکت رجب در ارتباط با ضرب‌الاجل جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای استان، اظهار کرد: طبیعت بدون زباله طبیعت، جاده‌ها، رودخانه‌ها و سواحل از مسائل بسار مهم و چالش‌برانگیز و از موضوعات کلیدی استان محسوب می‌شود.

وی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع شیوه‌نامه‌ای با تحقق عاری بودن جاده‌ها و سواحل و رودخانه‌ها از هرگونه زباله و نخاله و پاکیزگی و آراستگی جاده‌ها، رودخانه‌ها و تمامی معابر تهیه و تدوین و به همه فرمانداران ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: این شیوه‌نامه در جهت تحقق سلامت جامعه، حفظ محیط‌ زیست و نشاط اجتماعی تدوین شد که براساس آن نظافت معابر یاد شده در حریم و محدوده شهرها برعهده شهرداری‌ها است.

علیخانی اضافه کرد: همچنین در حوزه روستاها دهیاران و خارج از حریم روستاها و شهرها بخشداری‌ها موظف ملزم به نظافت و آراستگی محدوده استحفاظی خود هستند.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت استاندار مازندران و اهمیت این موضوع این چهره ناهنجاری که در استان سرسبز و لاله‌خیز و گردشگری مازندران ایجاد شده مسؤولیت اصلی نظافت، آراستگی و پاکیزگی معابر برعهده شخص فرمانداران است و فرمانداران در این حوزه باید پاسخگو باشند.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: بنا به دستور استاندار مازندران همه فرمانداران موظف به اجرای این شیوه‌نامه هستند و فرمانداران با مدیریت اجرایی بخشداران، شهرداران و دهیاران و استفاده از توانمندی حمل و نقل جاده‌ای و راهداری باید طی مدت ۱۰ روز نسبت به پاکسازی معابر اقدام کنند.

علیخانی اظهار کرد: در این راستا همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف به اجرای این شیوه‌نامه هستند و این روند باید به‌صورت مستمر و همیشگی ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌ای باعنوان بازرسی و نظارت بر مدیریت پسماند در مازندران تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این کمیته به‌طور مستمر بر حسن انجام این کار نظارت دارد و یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران ذیربط در این حوزه نظافت معابر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی ستاندار مازندران با تعیین ضرب الاجل جمع‌آوری زباله و پاک‌سازی مسیرهای مازندران، گفت: در این زمینه از همه مسؤولان انتظار داریم به‌صورت جهادی و انقلابی و با برنامه و حساسیت‌ ورود کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.