پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعداد پروازهای فرودگاه های مازندران افزایش یافت

0

سعدالله وطن خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ ماهه نخست امسال ۸۲۴ سورت پرواز از سه فرودگاه مازندران در نوشهر، رامسر و ساری نشست و برخاست کرد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار پرواز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم وافزایش قیمت بلیط هواپیما از حیث جابجایی تعداد مسافر ۱۴ درصد کاهش داشتیم به طوریکه در ۲ ماهه نخست پارسال ۷۷ هزار و ۶۹۹ مسافر از طریق هواپیما در این استان جابجا شدند که در مدت مشابه امسال این رقم به ۶۶ هزار و ۴۶۳ مسافر کاهش یافته است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: با توجه به این کاهش تعداد مسافران پروازی، شرکت‌های هواپیمایی از هواپیماهای کوچک‌تر مثل اِی تی آی برای پروازهای فرودگاه‌های استان استفاده می‌کنند تا تعداد مسافر با ظرفیت هواپیما متناسب باشد.

وطن خواه با تاکید بر اینکه استفاده از هواپیماهای مسافربری کوچک‌تر هیچ تفاوتی در میزان ایمنی پروازها ندارد، گفت: تنها به این دلیل که هواپیماهای بزرگ با صندلی‌های خالی به مقاصد پرواز نکنند از این هواپیماهای کوچک استفاده می‌کنیم.

وی افزود: هواپیماهای پهن پیکر قابلیت جابجایی ۱۶۰ مسافر در هر سورت پرواز دارند اما هواپیماهای کوچک حدود ۶۵ مسافر را می‌تواند جابجا کند.

وطن خواه از برنامه ریزی برای افزایش پروازهای فرودگاه‌های مازندران همزمان با آغاز تابستان خبرداد و گفت: با توجه به استقبال مردم استان به حمل و نقل هوایی برای مشهد، تعداد چهار پرواز به این مسیر در فرودگاه ساری اضافه می‌شود.

به گفته مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در حال حاضر هفتگی ۱۱ سورت پرواز از فرودگاه ساری به سمت مشهد انجام می شودکه در صورت تأیید درخواست افزایش تعداد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی این تعداد به ۱۵ سورت افزایش می‌یابد.

مازندران سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر دارد که تا سال گذشته مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان بود که از سال جدید خط پروازی جدید از ساری به تبریز نیز اضافه شد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.