پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعاونی های مازندران ۱۷۰ میلیون دلار کالا صادر کردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر استان با اشاره به مشکلات فراروی بخش تعاون در استان اظهار داشت: مالیات برارزش افزوده از جمله مسائل و موانع فراروی به شمار می‌رود که سبب می‌شود که تعاونی‌های فرهنگ و مصرف با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با اشاره به برنامه پنجم تسهیلات روستایی یادآور شد: این تسهیلات در حوزه کارا تخصیص داده شده است درحالی که باید در حوزه‌های دیگر نظیر سیبا نیز تسهیلات اختصاصی درنظر گرفته شود.

وی واگذاری امور مربوط به خدمات در شهرستان‌ها به تعاونی‌های عمران را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: این مسئله سبب می‌شود تا نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد در استان داشته باشیم.

اصغری فعال کردن تعاونی‌های نیمه فعال و تعیین تکلیف کردن آن را امری مهم بیان کرد و گفت: طی فعالیت دولت ۵۳ شرکت تعاونی راکد در استان فعال و احیا شده است.

مدیرکل تعاون مازندران اجرای طرح روستاتعاون، ایجاد ۷۰۰ شرکت تعاونی جدید را در استان از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش زا ۱۳ هزار شرکت تعاونی در استان وجود دارد و میزان صادرات شرکت‌های تعاونی مرزنشین از ۱۷۰ میلیون دلار فراتر رفته که به کشورهای خاورمیانه، اروپایی و حاشیه خزر و عربی صادر شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی و ارزان قیمت به شرکت‌های تعاونی را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 5014804
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.