پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاویری از آلوی شهر کیاسر + خواص درمانی

0

 

آلو داراي انواع مختلفي است شامل;آلوهاي زرد، سياه، سرخ، آلوچه، آلوي ترش جنگلي، آلوچه و آلوچه گوجه که تقريبا داراي خواص مشابهي هستند ولي آلو زرد يا طلايي داراي ارزش دارويي بيشتري است.

 

ترکيبات شيميايي

 

آلو يا همان آلوچه از نظر دارويي و ترکيبات شيميايي داراي انواع مواد معدني بسياري است از جمله; آهن، کلسيم، فسفر، منيزيم، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسيم و قند و همچنين داراي ويتامين هايA ،B ، 2B ،C ،PP  است.

 

خواص درماني

 

درمان کننده بيماري کبدي، دفع کننده اوره، اسيداوريک و چربي خون است.همچنين آرامبخش و ملين و براي اشخاصي که از ناراحتي يبوست رنج مي برند بسيار مفيد است. خوردن آلوي تازه حرارت را فرو مي نشاند، و صفرا را تسکين مي دهد. آلوي خشک، خون را طبيعي کرده و درد مهلک را از بين مي برد. در ضمن برطرف کننده خارش بدن است. مصرف آلو آن هم به صورت ناشتا در تقويت اعمال کليه ها و رفع يبوست بسيار مفيد است. مصرف برگ و مغز و هسته آلو و آلوچه، کرم کش است.انواع آلو يا آلوچه تازه براي مبتلايان به سو» هاضمه مزمن و ضعف اعصاب، بسيار نافع است زيرا ملين خوب و محرک دستگاه تغذيه است و عملش براي تمام اعضاي بدن موثر است و بايد جزو سبد غذايي اشخاصي که مبتلابه رماتيسم و نقرس و تصلب شرائين هستند، قرار گيرد. آلو بخارا برطرف کننده حرارت طبع و مسکن حرارت دل، قي و تشنگي است. جوشانده اي که از برگ و ساقه آلو تهيه مي شود براي ناراحتي هاي ورم گلو، ورم لوزه و تقويت لثه ها مفيد است. نوشيدن آب آلو يا همان آلوچه، دفع کننده کرم هاي معده است. ضماد مخلوطي از آلو و سرکه درمان کننده جوش بدن کودکان است.ماليدن يک عدد آلوي خيس شده در داخل دهان کودکان براي درمان برفک بسيار موثر است و بالا خره اين که صمغ درخت اين ميوه که انگم آن در طبيعت گرم تر از صمغ عربي است سرفه را برطرف مي سازد و در ضمن خرد کننده سنگ هاست.

 

مضرات

 

مضرات خاصي براي آن گفته نشده است.

Photo0719 Photo5107

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.