پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصاوير زيبايي از درياچه چورت (ميانشه) در پاييز

0

 

دریاچه چورت که محلی ها به آن، دریاچه میانشه می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به نام  چورت خوانده می شود در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته  و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته ‌اند.

 

این دریاچه در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است  وشکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است.

 

درياچه چورت در فصول مختلف از سال زيبايي ها فراواني دارد و هر فصل آن چشم نواز و زيباست. اگر چه بخش چهاردانگه به دليل كوهستاني بودن و سرد شدن زودتر هوا نسبت به جلگه مازندران، آن پاييز رنگارنگ و پر از رنگهاي طبيعي را پشت سر گذاشته ولي هنوز هم مي توان زيبايي اين درياچه را در هر دوره اي از سال تصور كرد.

 

آقاي علي آهنگر كه جمعه 7 آذرماه 1393 براي عكاسي به درياچه ي چورت رفته بودند، لطف كرده و تعدادي از تصاوير زيباي خود از اين درياچه را براي پايگاه خبري چهاردانگه ساري ارسال كرده اند. آقاي آهنگر همه ي اين تصاوير را با موبايل تهيه كرده و تجهيزات حرفه اي عكاسي براي ثبت اين تصاوير در اختيار نداشته اند. از آقاي آهنگر براي ثبت اين تصاوير زيبا و همچنين براي در اختيار گذاشتن آن كمال تشكر و سپاسگزاري را داريم.

 

 chooret-93-9-7-1 chooret-93-9-7-2

chooret-93-9-7-3

chooret-93-9-7-4

chooret-93-9-7-5

chooret-93-9-7-6

 

عكس ها از علي آهنگر

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.