پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل سمن تخصصی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حسین حسن نژاد روز شنبه در مراسم اولین همایش سازمان مردم نهاد که در شهرستان جویبار برگزار شد، افزود: اگر امروز پیچیدگی روابط اجتماعی را قبول داریم و می پذیریم که اعتیاد یک پدیده اجتماعی چندوجهی است پس باید سمن های تخصصی را تشکیل دهیم تا آنان بتوانند با مهارت بیش از گذشته ایفای نقش کنند.

وی گفت: در حوزه های مختلف اعم از محیط زیست، کشاورزی، صنعت و آسیب های اجتماعی به شدت نیازمند تشکیل سمن تخصصی هستیم، بنابراین ما باید در کنار سمن هایی که به فعالیت داوطلبانه در حوزه اجتماعی می پردازند، به تشکیل سمن تخصصی نیز بپردازیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران، بیان کرد: برای بنیادی عمل کردن و اینکه در آینده نسلی بهتر از نسل امروز داشته باشم باید نگاه تخصصی به معضل های اجتماعی داشته باشیم و باید بگویم که نگاه تخصصی نیازمند تشکیل سمن تخصصی است.

حسن نژاد گفت: در طول دوره فعالیت دولت تدبیر و امید در استان مازندران حدود ۲۲۷ سمن از فرمانداری‌های تابعه استانداری مازندران مجوز دریافت کردند و در کنار این مجوزها برخی از سازمان ها همچون محیط زیست، اداره ورزش و جوانان و بهزیستی برای تشکیل سمن ها مجوزهایی صادر کرده اند که هم اکنون تعداد سمن ها در این استان به ۴۷۹ سمن رسیده است.

وی بیان کرد: باتوجه به جامعه فرهیخته استان مازندران و نزدیک بودن روستا به شهر این تعداد تشکیل سمن در این استان کم است و باید بیشتر شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران گفت: طی سال گذشته از محل اعتبارات استانی حدود ۱۸ میلیارد ریال در اختیار سمن ها قرار گرفت تا آنان در قالب پروژه ها به نیابت از دولت به فعالیت بپردازند.

حسن نژاد گفت: اگر بنا است تا کار بزرگ در جامعه انجام شود حتماً باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم چرا که مقاومت و سازندگی بدون مردم رخ نخواهد داد و همه ما به عنوان کارگزاران دولت برمبنای اراده و خواست مردم در حال فعالیت هستیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران بیان کرد: مشارکت مردمی نمی تواند به صورت فله ای یا موردی باشد بلکه مشارکت باید به صورت سازمانی باشد و در اینجا یکی از نهادهایی که می تواند در این موضوع به ما کمک کند سازمان مردم نهاد است.

حسن نژاد به پل ارتباطی سمن ها میان جامعه و دولت اشاره کرد و گفت که اساساً دولت ها مکلف هستند تا زمینه ایی را فراهم کنند تا مردم بتوانند اندیشه های خود را اگر خلاف قانون و شئونات نیست، آزادانه بیان کنند.

وی بیان کرد: دولت ها حق ندارند جلوی اندیشه مردمی که خلاف قانون نیست را بگیرند و مردم هم می توانند آنچه که برای جامعه اثرگذار است را انجام دهند و این موضوع هم در قالب سازمان مردم نهاد انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مازندران با اعلام اینکه سازمان مردم نهاد یک فرصت تلقی می شود، گفت: به اعتقاد بنده سازمان مردم نهاد یک نظام پنهان سلامت در کشور است.

فرماندار شهرستان جویبار در این مراسم، گفت: در شهرستان جویبار ۱۷ سمن ثبت نام شده است که از این تعداد هفت سمن فعال است.

سید علی اسد در خصوص بنای شکل گیری سمن ها، گفت: سمن ها برای رفع گرفتاری و آلام مردم، رفع فقر، حفظ محیط زیست، فراهم آوردن خدمات اجتماعی و توسعه ارتباطی تشکیل شده است.

وی ویژگی های سازمان مردم نهاد را غیرانتفاعی، نداشتن وابستگی به دولت، مدیریت دموکراتیک و مشارکتی، غیرسیاسی و داوطلبانه بودن آن اعلام کرد.

فرماندار شهرستان جویبار عاملی که باعث گسترش و تداوم سمن ها می شود را عوامل فرهنگی، نقش رسانه جمعی و اعتماد سازی اعلام کرد.

اولین همایش سازمان مردم نهاد شهرستان جویبار با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران، مسئولین شهرستانی و دانش اموزان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان جویبار برگزار شد.

/‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.