پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشریح اهم برنامه های ستاد سفر بخش چهاردانگه

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه اهم فعالیت های انجام شده در ستاد سفر بخش چهاردانگه را تشریح نمود.

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ضمن تبریک سال جدید و خیر مقدم مهمانان نوروزی گفت: در سال های اخیر به علت  جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در بخش چهاردانگهٰ  این منطقه  به یکی از اهداف سفر مهمانان از استان های مختلف قرار گرفته و هر سال شاهد حضور مسافران زیادی از اقصا نقاط کشور و خارج کشور در بخش زیبای چهاردانگه می باشیمٰ چشمه زیبای سورت و آبندان الندان که در دل جنگل های انبوه پله واقع شده  از جاذبه های مهم گردشگری می باشند که به عنوان آثار ملی ثبت شده اند در کنار دریاچه چورتٰ گور دخمه های اشکانی وستمین ٰ آبشار های متعدد و طبیعت زیبای چهاردانگه فرهنگ غنی مردم  و عبور جاده اصلی شمال به جنوب و شرق کشور از بخش چهاردانگه باعث شده است تعداد زیادی مسافر  ایام تعطیلات عید را در بخش چهاردانگه سپری نمایند.

 

بخشدار چهاردانگه افزود : ستاد سفر بخش چهاردانگه از ماههای قبل تشکیل  و جلسات متعددی تاکنون برگزار نمود و مقدمات را برای پذیرایی بهتر مسافران نوروزی آماده نموده است.

 

امینی  گفت: مقرر شد شهرداری  و شورای اسلامی شهرکیاسر   اماکن عمومی ازقبیل سرویس بهداشتیٰ نمازخانهٰ پاکسازی محیط شهر و حریم راهها جمع آوری زباله و توزیع کیسه زباله نصب بنر در ورودی و خروجی شهر هماهنگی با کسبه و خبازیها  را جهت پذیرایی هرچه بهتر مسافران نوروزی مهیا نمایند.

 

مسئول سیاسی بخش در ادامه پیرامون حضور مسئولین بخش ابراز داشتٰ مقرر شد تمام اداره هاٰ نهادها و دهیاری ها اقدام به نصب بنر خیر مقدم نمایند.و مسئولین ادارات در تمام وقت پاسخگوی مسافرین باشند و لیست کشیک ایام نوروز را به همراه شماره تلفن به بخشداری  ارسال نمایند و در صورت سفر از قبل با بخشداری هماهنگ نمایند.

 

بخشدار چهاردانگه در ارتباط با مسایل امنیتی بخش در ایام تعطیلات  ابراز داشت: نیروی انتظامی برای حفظ و امنیت منطقه در ایام عید تلاش مضاعف  داشته و از اماکن عمومی سرکشی مداوم داشته باشند.

با توجه به افزایش جمعیت در روستاهای بخش و ورود مسافران نوروزی به روستاها امینی اظهار داشت: کلیه شورای اسلامی و دهیاران باید امکانات رفاهی اولیه را برای مسافران فراهم و نسبت به پاکسازی مسیر جاده ها خیابان ها و نصب پارچه خیر مقدم اقدام و از هر گونه کندکاری و حفر کانال در سطح روستا  خود داری نمایند.

 

وی درباره حفظ محیط زیست اظهارداشت: برای حفظ محیط زیست بخشٰ مقرر شد محیط زیست بخش از اماکن عمومیٰ اقامتیٰ مکان دفن زباله به صورت مستمر سرکشی و تذکرات لازم  در خصوص رعایت حفظ مسایل زیست محیطی را داشته باشند.

 

امینی گفت: در راستای تامین مایحتاج مسافرانٰ نوروزی  مقرر شد اصناف بخش با مغازه داران بخش هماهنگی تا نسبت به بازگشایی و خدمات دهی مسافرین در ایام تعطیلات اقدام و همچنین جهت تامین آرد ماکتبه ای با شرکت  شرکت غله نسبت به تامین آرد نانوایی ها   به خصوص کشیک در ایام نوروز اقدام  نماید.

وی در رابطه با تامین سوخت  جهت جلوگیری از کمبود سوخت در جایگاه های بخش ابراز داشت:  برای جلوگیری از کمبود سوخت جایگاه داران نسبت به خرید و ذخیره سوخت اقدام نمایند.

 

بخشدار چهاردانگه برای افزایش ایمنی جاده ساری – کیاسر – سمنان در ایام نوروز ابراز داشت: با توجه به اینکه جاده ساری کیاسر – سمنان از محورهای اصلی است اداره راه و شهر سازی نسبت به ترمیم نقاط رانشی و راههای روستایی اقدام تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

 

اسماعیل امینی گفت: اداره برق چهاردانگه نسبت به بازدید روشنایی معابر سطح شهر و روستاهای اقدام نماید.

 

مسئول سیاسی بخش در ارتباط با اعزام کاروان  راهیان نور اظهار داشت: مقرر شد کلیه ادارات نهادها شرکتها شوراهای اسلامی و دهیاری ها   و پایگاه مقاومت بسیج  در زمینه اعزام راهیان نور همکاری همه جانبه به عمل آورتند.

 

بخشدار چهاردانگه در باره حمل  زباله شهر ساری در ایام عید نوروز گفت:  شهرداری ساری نسبت به حمل زباله با رعایت کامل در ایام عید فقط در شب اقدام نماید.

 

وی در رابطه با کنترل بازار شب عید گفت: اداره صنعت معدن و تجارت  شهرستان ساری موظف شد در راستای کنترل بازار میوه بخش را تامین نماید.

 

امینی در باره محل اسکان مسافران گفت: علاوه بر مراکز اقامتی موجود و فعال در بخش چهاردانگه برای اسکان نوروزی مسافران خانه فرهنگیان چهاردانگه- دبستان فردوسی کیاسر- مدرسه روستای الندان و اوردوگاه شهید توکلی وناجموی برای  در نظر گرفته شده است.

 

امینی بخشدار چهاردانگه  گفت: مقرر شد ادارات- نهادها- سازمان ها- دهیاری ها  شورای اسلامی عملکرد ایام نوروز  را به صورت لوح فشرده تا پایان ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ تحویل بخشداری نمایند.

 

بخشدار چهاردانگه در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو و رعایت کامل قوانین مقررات در هنگام رانندگی در جاده های بخش و حفظ محیط زیست چهاردانگه  ابراز امید واری نمود مسافران نوروزی انشا الله تعطیلات خوبی را در بخش چهاردانگه داشته باشند و با خاطرات خوب منطقه را ترک نمایند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.