پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تسریع در روند خط انتقال گاز دامغان-کیاسر نیازمند عزم جدی مسئولین

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه آحاد جامعه است و هر کس در هر جایگاهی است، باید برای سربلندی این نظام، رفع مشکلات و محرومیت‎های جامعه و توسعه کشور تلاش کند گفت: تسریع در روند عملیات اجرایی خط انتقال گاز دامغان به کیاسر نیازمند عزم جدی همه مسئولین منطقه است .

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، ” محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده ” مدیرعامل شرکت گاز استان در بازدید از پروژه خط ۴۲ اینچ انتقال گاز دامغان ـ کیاسر ـ ساری از این طرح ملی به عنوان یک خط استراتژیک برای پایداری مستمر گاز در استان و زیرساخت‌های آن اشاره کرد و افزود: با ایجاد این خط کارخانه سیمان کیاسر، روستاهای اطراف چهاردانگه و دودانگه، بخشی از تقویت خط سوادکوه و در صورت احداث کارخانه پتروشیمی می‌توان از این خط بهره‌برداری کرد.

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اظهار کرد: طول مسیر اجرای خط انتقال گاز دامغان به کیاسر و ساری ۱۷۰ کیلومتر است که یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

 

وی ادامه داد: در دولت یازدهم عملیات اجرایی این پروژه در مازندران در دستور کار قرار گرفت و عملیات لوله‌گذاری ۵۳ کیلومتر از این پروژه انجام شد.

 

gaz-1

 

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود : علاوه بر آن ۱۰۰ کیلومتر از اراضی مسیر اجرای پروژه به تملک پیمانکار در آمد و در ۷۸ کیلومتر آن عملیات اجرایی آغاز شده است.

 

ابراهیم زاده ادامه داد : با بهره برداری از خط انتقال گاز دامغان- کیاسر علاوه بر تامین گاز مشترکان فعلی، روستاهای حاشیه طرح نیز از نعمت گاز شهری برخوردار و بخشی از گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی نیز تامین می شود.

 

استان مازندران ۲۲ شهرستان ، سه هزار روستا و سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

طبق آمار ۹۹ درصد از شهرها و ۹۲درصد از روستاهای این استان گاز دارند و تا پایان سال ۹۷ طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران که ۸۰۰ روستا برآورد شده نیز گاز دار می شوند.

 

وی در پایان خواستار همکاری هرچه بیشتر مردم و مسئولین منطقه به منظور تسهیل و تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه گردید تا به یاری خداوند در موعد مقرر شاهد اتمام پروژه و گازرسانی به روستاهای مورد اشاره باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.