پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تسریع در احداث خط انتقال گاز دامغان – ساری

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری ، سیدرمضان شجاعی کیاسری (چهارشنبه)مورخه 18 دی ماه 1393  در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: حماسه 9 دی نمادی از اراده پاک و ایمانی استوار در باورهای اسلامی و انقلابی ملت شریف ایران اسلامی در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط شده است. پایه ایدئولوژی و عمق بینش سیاسی همراه با بصیرت عاشورایی را که هیهات من الذله بوده است را در آرمان ملت ایران استحکام بخشید.

 

نماینده مردم ساری و میان رود در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته وحدت که در آن قرار داریم، قطعا نباید نام گذاری صرف دینی تلقی کرد. بلکه امید آن داریم با بیداری جهان اسلام و تمسک به سنت و سیره نبی اسلام زمینه های تجلی و شکوه عظمت اسلام را با اتحاد و همدلی شیعه و سنی را فراهم کنیم تا ریشه های تفکر تکفیری که توحش را در رفتار خود به نام اسلام و پیامبر عظیم الشأن به دستور اسکتبار جهانی اجرا میکنند به زلال رحمت و رأفت آموزه های اسلامی و اخلاق نبوی تبدیل نماییم.

 

وی در رابطه با مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: پیشرفت های خوبی به همت ایستادگی ملت ایران و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به دست آورده است که از جمله آنها عبور از اخلاف های کلان و نشست بر سر جزئیات و تمکین مقامات آمریکایی در نشست در مقابل نمایندگان جمهوری اسلامی و تحرکات فرودگاه به فرودگاه وزیر خارجه آمریکا را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی، پیروزی قاطع در این میدان می دانیم ولی این موفقیت ها نباید تدبیر و انگیزه را برای تقویت تصمیم سازان کشور در حل مشکلات اقتصادی مردم در عمل تحت الشعاع قرار دهد و چشم به خروجی این مذاکرات داشته باشد. فرصت های طلایی جهت حل مشکلات معیشتی مردم، اشتغال و توجه عملی به اجرای اقتصاد مقاومتی را از دست بدهند و توجه به کاهش وابستگی به بودجه به نفت در بودجه یک گام مثبت ارزیابی می شود.

 

شجاعی کیاسری در ادامه گفت: امید داریم، روزی فرا برسد که بودجه کل کشور که از درآمدهای غیرنفتی تدوین و از این نعمت، نغمت آور بگذریم و شکوفایی اقتصادی را در تولیدات کشاورزی، صنعتی و گردشگری و همچنین توسعه علمی جستجو کنیم.

 

عضو ناظر بر صدا و سیما گفت: لازم می دانم از انتصاب به جا و شایسته آقای دکتر سرافراز از سوی مقام معظم رهبری ما به این برادر عزیز تبریک و آرزوی توفیق در این مسئولیت بزرگ برای ایشان دارم. از زحمات برادر پرتلاش مهندس ضرغامی تقدیر و تشکر می کنم.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: استان مازندران با ظرفیت طبیعی و گردشگری که دارد، متأسفانه با بی آبی مفرط در آب شرب شهرها و آب کشاورزی رنج می برد که شنیدن آن برای مخاطبان خنده دار است. کوتاهی تاریخی وزارت نیرو در جمع آوری آب های سطحی، بعد از گذشت 36 سال از انقلاب در سدسازی و مهار آب دراستان مازندران زیر 10 درصد می باشد. این امر موجب گردید بی آبی مفرط در برخی از شهرها زندگی عادی را بر مردم سخت و دشوار گرداند. دفع فاضلاب در استان مازندران خود قصه پرغصه دیگری است که همت وزارت نیرو و تدبیر مدیران آن را می طلبد که ضعف در برخی از مدیران کشوری و استانی و سیاسی کاری آنها به مقوله آب و فاضلاب زمینه و بستر خدمت را به مردم کند و تعطیل نموده است.

 

وی به وزیر نیرو متذکر شد که نسبت به احداث سدها و ترمیم سدهای استان مازندران هر چه سریعتر اقدام عملیاتی صورت گیرد.

 

شجاعی کیاسری وزیر صنعت و معدن را مخاطب قرار داد و گفت: هر چه سریع تر نسبت به حل مشکل شهرک های صنعتی و زیر ساخت و حمایت های فنی را در دستور کار باید قرار گیرد که متأسفانه 50 درصد شهرک های صنعتی ساری میاندرود الان هم فعال نمی باشند. این امر انگیزه سرمایه گذاری در شهرک ها از سرمایه گذاران را سلب نموده است و نسبت به واردات بی رویه برنج و مرکبات که سال هاست با شعار جلوگیری از افزایش قیمت و ساماندهی همراه است، کشاورزان و باغداران را زیر بار قسط و بدهی بانک ها له و کسب و کار آنها را دچار مشکل کرده است. اقدام عاجل باید مبذول و گزارش آن در اختیار مردم و نمایندگان آنان قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: تا کی باید شاهد دوگانگی ثبت سفارش، واردات و توزیع از سوی وزارت صنعت و معدن و تولید در جهاد کشاورزی در یک دولت باشیم؟

 

شجاعی کیاسری گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید جست و جو کرد چون تمام نیازهای اولیه معیشتی در این دو وزارتخانه گره خورده است که متأسفانه نه تنها زمین های زیر کشت در استان مازندران افزایش نیافته است، بلکه شاهد کاهش سطح زیر کشت استان گیلان و مازندران از 2400 هکتار به 2100 کاهش یافته است. زمین های کشاورزی به دلل عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی به ویلاهای کذایی برای اقامت یک هفته ای یک ماهه خوش نشین تبدیل شده است. وزیر جهاد کشاورزی بایداز تولید و کشت برنج، مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی حمایت کند.

 

وی گفت: وزیر نفت با تسریع در گازرسانی از دامغان به ساری و رفع نگرانی از افت فشار گاز در استان مازندران دستور تأمین اعتبار و اقدام عملیاتی را صادر کنند. به وزیر راه و شهرسازی تذکر می دهم که با تسریع در پروژه های نیمه تمام که جزء سیاست های ابلاغی دولت می باشند به خصوص خزرآباد –ساری، جویبار –ساری و روکش آسفالت بسیاری از جاده ها که 30 سال است ترمیم نشده است اقدام شود. به بانک مرکزی تذکر می دهم نسبت به نظارت درست بر فعالیت بانک ها و موسسات مالی، نگذارند سهام بانک ها بر خلاف قانون اساسی سپرده های مردم در دست عده ای خاص قرار گیرد و موجب فساد شود که اخیرا موسسه مهر آریا در ساری بیش از 10 هزار سپرده گذار را گرفت و این بی انضباطی مالی کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.