پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم هوای سرد زمستانی و شب‌های یخبندان تا اوایل هفته

0

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی امروزه دریاره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه که هشدار داده شد از بامداد یک‌شنبه با شکل‌گیری جریانات سرد شمالی و همراهی آن با امواج متناوب تراز میانی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران بودیم. 

وی افزود: به‌تدریج از بعدازظهر یک‌شنبه با تقویت سامانه بارشی، بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش ابرناکی و ناپایداری آسمان استان، اضافه کرد: انتظار داریم به‌تدریج شاهد بارش‌های پراکنده در مناطق غربی استان باشیم.

اسدی یادآور شد: طی این مدت بیشترین بارش برف با ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر از شانه‌تراش تنکابن و ۱۵ سانتی از دلیر چالوس و بیشترین میزان باران هم از تنکابن با ۵۱ میلی‌متر به ثبت رسید. 

وی تصریح کرد: هرچند از بارش‌ها کاسته شده اما از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود؛ به‌طوری‌که حتی در مناطق دشت و جلگه یخبندان خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: انتظار می رود صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه سردترین دما را شاهد باشیم و کمینه دما در غرب استان تا ۲ درجه زیر صفر و در شرق استان و گدرجه زیر صفر برسد. 

اسدی با تاکید بر اینکه کشاورزان تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند، اضافه کرد: احتیاط و توجه به هشدارها برای تردد در محورهای کوهستانی و   مدیریت در مصرف انرژی نیز مورد تاکید است. 

وی گفت: دریای مازندران مازندران در این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.