پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم بارش برف در نقاط کوهستانی و برف گیر/فردا برخی مدارس تعطیل شد

0

با تداوم بارش برف در نقاط کوهستانی و برف گیر برخی مدارس استان مازندران فردا تعطیل اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،هوای سرد همچنان در مازندران جولان می دهد و با بارش برف در برخی نقاط استان مشکلاتی ایجاد شده است .

محمد رضا رضوی،مدیر کل هواشناسی استان مازندران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تداوم بارش برف در نقاط کوهستانی و برف گیر احتمال بارش برف در نقاط شهری هم وجود دارد.

وی افزود: امشب با تشدید سرما در مناطق ساحلی و جلگه ای بارش برف و باران شروع و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان مازندران گفت: برای دوشنبه جوی ابری همراه با بارش پراکنده باران و برف، به تدریج با کاهش ناپایداری مورد انتظار است و برای سه شنبه آسمان مازندران، نیمه ابری گاهی همراه بابارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش پراکنده برف و وزش باد و افزایش ابر همراه است.

رضوی گفت: برای چهارشنبه نیز هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

وی افزود: پنج شنبه آسمان مازندران، نیمه ابری گاهی ابری  و در غرب استان بارش پراکنده است و در روز جمعه و شنبه آینده جوی صاف تانیمه ابری گاهی ابری پیش بینی می شود.

*تعطیلی برخی مدارس استان مازندران

به دنبال بارش مداوم برف در ارتفاعات فردا نهم بهمن ماه نیز برخی از مدارس تعطیل اعلام شد.

محمود رضا علیزاده مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: به دلیل تداوم سرما و بارش برف و باران در مناطق کوهستانی مازندران و براساس اعلام نظر فرمانداری ها  مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم  و کلیه ی مقاطع تحصیلی در  مناطق دودانگه ، چهاردانگه ساری و هزارجریب نکا و یانه سر بهشهر فردا دوشنبه نهم بهمن ماه تعطیل است.

وی گفت: در صورت نیاز برای اعلام تعطیلی در سایر شهرها، اخبار متعاقبا اعلام می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران همچنین از امکان تمدید تعطیلی طی روزهای آینده خبر داد.

*کندوان و فیروزکوه تا اطلاع ثانوی مسدود

محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران در گفت و گو با ایسنا مازندران در خصوص آخرین شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان اظهار کرد: در محورکندوان بنا به اعلام پلیس راه به دلیل بارش برف سنگین و کولاک در حوزه استان البرز تا اطلاع ثانوی مسدود است و از تونل کندوان تا پل دزبن  بارش برف سنگین اعلام شده است.

وی گفت: محور هراز در حال حاضر باز ولی تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران خاطر نشان کرد: در محورسوادکوه ترافیک در حال حاضر در محدوده گرزین خیل بصورت سنگین بوده و  تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و گردنه گدوک تا تونل شیرگاه بارش برف سنگین است.

هاشمی گفت: در محورکیاسر تردد بصورت عادی و روان است.

وی افزود: در محورکناره  تردد بصورت عادی و روان  ادامه دارد و بارش به صورت  باران گزارش شده است.

  رئیس مرکز مدیریت راه های مازندران خاطرنشان کرد: محور فیروزکوه بنا به تصمیم پلیس راه جهت تخلیه مسیر و بار ترافیکی تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.

*روستاهای کوهستانی در تردد مشکل دارند

علی اصغر احمدی،مدیرکل بحران استان مازندران در گفتگو با ایسنا  در خصوص آخرین وضعیت استان در بارش برف اظهار کرد:  تاکنون خساراتی در اثر بارش برف گزارش نشده است.

احمدی یادآور شد: راه های روستای بالادست مثل چهاردانگه و بلده  برای تردد مشکل دارند که البته  سکونت در آنجا بسیار محدود بوده و تلاش برای بازگشایی راه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل بحران استان مازندران گفت: در حوزه برق رسانی در روستای چهاردانگه به علت  وزش باد قطعی برق به وجود آمد اما  نیروها مستقر درحال رفع مشکلات هستند.

وی افزود: در حوزه گازرسانی مشکلی  از لحاظ افت فشار گاز وجود ندارد.

مدیرکل بحران استان مازندران گفت: در حوزه آبرسانی هم تاکنون مشکلی گزارش نشده است و بیشتر مشکل حوزه آب رسانی در مورد یخ‌زدگی و و ترکیدگی لوله‌ها است که تاکنون مشکلی نداشتیم اما از روز آینده به دلیل یخ زدگی پس از بارش برف ممکن است این احتمال وجود داشته باشد.

 /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.