پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم بارش‌های رگباری و هوای خنک طی 4 روز آینده در مازندران/ مواج بودن دریای مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی شد با تقویت سامانه بارشی شاهد بارندگی متناوب ( گاهی به‌صورت رگباری )، وزش باد و کاهش دما  بودیم که در برخی مناطق مرکزی استان از میزان بیشتری برخوردار بود که بیشترین بارش از بابلسر 26، قراخیل قائم‌شهر 22، بازیار خیل ساری 18، اسکندرکلای قائم‌شهر 17 و تلوک قائم‌شهر 15 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: براساس نقشه‌ها تا روز چهارشنبه باتوجه به استقرار جریانات شمالی و همچنان عبور متناوب امواج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم به‌تناوب شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت ارتفاعات استان به‌صورت مه‌آلود خواهد بود که لازم است در تردد احتیاط شود.

اسدی بیان کرد: باتوجه به استقرار جریانات شمالی هوایی خنک تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به بارش‌های پراکنده نسبت به برداشت سنتی اقدام نشود، تصریح کرد:  اختلال در عملیات برداشت شالی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در محورهای کوهستانی و احتمال رگبار نقطه‌ای منجر به آب‌گرفتگی دور از انتظار نخواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز پنج‌شنبه انتظار داریم از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته شود و تا روز شنبه جو نسبتا پایداری خواهیم داشت و انتظار داریم آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما باشد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی روزهای آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.