پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت واحدهای صنعتی سیلزده مازندران

0

ابراهیم یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این میزان اعتبار تخصیصی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت واحدهای صنفی و معدنی و مابقی صرف جبران خسارت واحدهای صنعتی مازندران می شود.  

وی در خصوص اینکه چرا بیشترین حجم این اعتبارات به واحدهای صنعتی پرداخت می شود، گفت: هر چند از نظر تعداد، واحدهای صنفی بیشتری در مازندران خسارت دیدند اما از نظر میزان خسارت و رقم ریالی برای جبران خسارت ها، واحدهای صنعتی به کمک مالی بیشتری نیاز دارند.

معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت  مازندران گفت: سیلاب بهاری امسال به ۴۷ واحد صنعتی، ۴۰۰ واحد صنفی و پنج واحد معدنی این استان خسارت وارد کرد که میزان این میزان خسارت ها ۱۱۰ میلیارد تومان است.  

وی در خصوص تاخیر در تخصیص اعتبار برای کمک به واحدهای تولیدی خسارت دیده از این حادثه طبیعی را ناشی از کمبود اعتبار وزارتخانه و گستردگی خسارت به این نوع واحدها در کشور عنوان کرد.

به گفته یعقوبی با توجه به تخصیص این اعتبار، فرمانداری ها واحدهای خسارت دیده را معرفی می کنند و آنها می بایست در “سامانه هماهنگ” ثبت نام بکنند و پس از آن کمیته های استانی و اجرایی بر روند فعالیت برای بازسازی واحدها پس از دریافت تسهیلات نظارت می کنند.  

وی گفت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سیلزده مازندران به بانک ها،  تا پایان این ماه (مهر ماه) صاحبان این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.  

معاون سازمان صنعت مازندران پیش بینی کرد که تا هفته آینده این آیین نامه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان مازندران ابلاغ خواهد شد.  

 در دو سیل اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش های مسکونی، زیربنایی و کشاورزی مازندران خسارت وارد شد.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.