پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصص پزشکی ایران در درمان آسیب‌های ورزشکاران بالاتر از سطح جهان است

0

دکتر غلامرضا نوروزی روز چهارشنبه در نخستین کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی آسیب در ساری دلیل اعزام برخی ورزشکاران مصدوم برای درمان به خارج از کشور را مصلحت اندیشی مسئولان ورزشی دانست و افزود که این موضوع ارتباطی به نبود تخصص ندارد.
وی مهم ترین علت این کار را روحیه بخشی به ورزشکار آسیب دیده در سطوح ملی دانست و توضیح داد : مسئولان ورزشی به دلیل نیازی که به این دسته از ورزشکاران برای میادین ورزشی دارند، جهت ایجاد انگیزه و افزایش روحیه این بازیکنان، گاهی اوقات مصدومیت را بهانه ای برای اعزامشان به خارج از کشور قرار می دهند.

وی همچنین از تمرین زیاد به عنوان مهم ترین علت مصدومیت ورزشی ورزشکاران ایرانی نام برد و سهراب مرادی وزنه بردار مدال آور جهانی ایران را به عنوان یکی از ورزشکارانی نام برد که به دلیل تمرین زیاد آمادگی، دچار مصدومیت از ناحیه شانه شد و هم اکنون تحت درمان قرار دارد.
کبدی پر حادثه ترین ورزش ایران 
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت : ورزش بومی و محلی کبدی به دلیل سختی کار و برخورد زیاد یکی از پرحادثه ترین رشته های ورزشی در ایران محسوب می شود، ولی به دلیل این که ورزشکاران این رشته ورزشی برای درمان به فدراسیون پزشکی و ورزشی مراجعه نمی کنند، آماری از تعداد مصدومیت ها و ورزشکاران مصدوم نداریم.

وی افزود : در حال حاضر ۷۳ درصد از آسیب های ورزشکاران مربوط به ۱۰ رشته ورزشی است که فوتبال در بین این رشته های ورزشی به دلیل طرفداران زیادی که دارد، رتبه اول را در بین سایر رشته های ورزشی به خود اختصاص داده است.
نوروزی با اعلام این که ۳۲ درصد از آسیب های ورزشکاران ایرانی نیز از ناحیه زانو است، گفت: ورزشکاران با پرداخت میانگین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار ریال تحت پوشش بیمه ورزشکاران قرار می گیرند و در صورت بیمه سپاری از خدمات آن از جمله درمان نیز برخوردار می شوند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گرم نکردن ، عدم انعطاف و برنامه ریزی را از  دلایلی اصلی مصدومیت در ورزشکاران ایرانی برشمرد و گفت: وظیفه فدراسیون پزشکی پیشگیری، درمان و بازتوانی ورزشکاران تحت پوشش است.
بر اساس آمار ۲.۵ تا سه میلیون نفر ورزشکار ایرانی تحت بیمه ورزشی قرار دارند، در حالی که آمار ورزشکاران در سه تا پنج برابر این میزان است.

۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.