پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب ۱۰۰ درصدی یک کافه رستوران در فریدونکنار

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

محمد احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس مازندران اظهار کرد: امروز یک واحد تجاری و توریستی شامل چهار طبقه در طبقه‌های سوم و چهارم دچار حریق شد که بر اثر این آتش‌سوزی و انفجار ناشی از آن ۱۰۰ درصد طبقه چهارم و بخش قابل توجهی از آشپزخانه این رستوران در طبقه سوم از بین رفته است.

 وی با اشاره به اینکه هر طبقه بیش از ۱۰۰ مترمربع بنا داشته است، افزود: مجموعه خزرسنتر و رستوران لوسو که در محور توریستی فریدونکنار به بابلسر روبروی شهرک خزر شهر شمالی واقع شده امروز دچار این حادثه شد که با تلاش تیم‌های عملیاتی و آتش‌نشانی حریق به صورت ۱۰۰ درصد مهار شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه پیش از این در چند مرحله به صورت شفاهی، کتبی و حضوری به این واحد تجاری برای رفع نواقص موجود و افزایش ایمنی ساختمان هشدار و اخطار داده بودیم، تصریح کرد: متاسفانه در چنین مواقعی هشدارهای لازم را جدی نمی گیرند که البته دود این بی‌توجهی نیز به چشم مالک و سرمایه‌گذار می‌رود.

مسؤول واحد آتش‌نشانی شهرداری فریدونکنار با بیان اینکه به واحدهای تجاری اطراف خسارتی وارد نشده است، خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی این واحد تجاری و پذیرایی به‌صورت کندسوزی شروع شده و ساعتی بعد از آغاز حریق و زمانی که هوای آزاد به آن رسیده موجب انفجاری بزرگ و شکستن شیشه‌های دو طبقه و تخریب بالای این طبقات شده است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه علت قطعی حادثه در دست بررسی است، بیان کرد: به احتمال زیاد اتصالی سیم‌های برق در طبقه سوم و در مکان نگهداری اجاق‌های گاز و یخچال فریزرها رقم خورده و موجب آتش سوزی گسترده و انفجار شده است.

وی گفت: پیش از این دو بار برای نصب سیستم هشدار حریق و همچنین سیستم فایر باکس به مدیران این مجتمع تجاری و پذیرایی اخطار و هشدارهای جدی داده شده بود که متاسفانه اقدامی برای آن انجام نشد.

 /۸۶۰۴۸/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.