پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب چهار ویلا غیرمجاز با حضور ماموران انتظامی در بخش بلده مازندران

0

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران ، ارزش تقریبی این ویلاها در مجموع بیش از ۳۲ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا  از آنجایی که از یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهد، تصرف و تجاوز به این عرصه ها همواره از موضوعات مهم استان است.

براساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه گذشته تاکنون حدود ۳۵ هزار ویلا به شکل غیر مجاز در غرب مازندران ساخته شد .

رویکرد و عملکرد دولت تدبیر و امید نیز با هماهنگی ۲ قوه قضائیه و مقننه بر حفظ زمین های کشاورزی استان های شمالی است و ندادن خدمات عمومی آب ، برق ، گاز و تلفن از سوی دستگاههای اجرایی به عنوان خط قرمز برای کاربری زمین های کشاورزی در استان های شمالی تعریف شده است و همسو با این رویکرد در سال های اخیر فعالیت نیروهای گشت ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای صیانت از زمین های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی دوچندان شده است.

طبق اعلام رسمی از  بازرس کل استان مازندران بیشترین ویلاسازی ها به بهانه توسعه گردشگری صورت گرفته است بطوریکه در سال ۹۳ اعلام شده که بررسی پرونده های تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این استان نشان می دهد که حدود ۹۷ درصد این اراضی خلاف قانون تغییر کاربری داده اند.

/۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.