پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخريب زمين شاليزاري براي برداشت شن وماسه در چهاردانگه

شركت هاي راه سازي و كارخانه هاي شن و ماسه در بخش چهاردانگه همانند ديگر نقاط استان مازندران اقدام به اجاره زمين هاي شاليزاري از كشاورزان نموده و چندين تن شن و ماسه را برادشت مي نمايند و تقريباً شاليزاري ها را با بستر رودخانه هم سطح مي نمايند.

0

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، يكي از مشكلات استان مازندران در ساخت راهها و تامين مصالح ساختماني، كمبود شن و ماسه مي باشد. از آنجايي كه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه محدود است، شركت هاي راه سازي و كارخانه هاي شن و ماسه در بخش چهاردانگه همانند ديگر نقاط استان مازندران اقدام به اجاره زمين هاي شاليزاري از كشاورزان نموده  و چندين تن شن و ماسه را برادشت مي نمايند و تقريباً شاليزاري ها را با بستر رودخانه هم سطح مي نمايند.

 

با توجه به ارتفاع كم اراضي حاشيه اين رودخانه در طول وسيعي از آن و همچنين گسترش و جابجايي هاي رودخانه ناشي از فرسايش بستر و كرانه هاي آن كه تحت تاثير عوامل مختلفي از قبيل وقوع سيلاب، دخل و تصرف در حريم و بستر رودخانه، برداشت هاي بي رويه شن و ماسه قرار دارند؛ اين عامل مي تواند خسارت فراواني به اراضي شاليزاري و بهره برداران آن وارد مي شود.

 

takhrib-shalizar-4

takhrib-shalizar-1

takhrib-shalizar-2

takhrib-shalizar-3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.