پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجربه جمعه‌ای گرم در زمستان/بارش پراکنده مهمان شنبه مازندرانی‌ها

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز جمعه به‌دلیل استقرار جریانات جنوبی آسمان مازندران  به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما  و در دامنه‌ها و ارتفاعا ت با وزش باد گرم نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به توصیه‌ها و هشدارها با توجه به وزش باد شدید، افزود: همچنین باتوجه به افزایش دما در ارتفاعات و ذوب برف احتمال سقوط بهمن وجود دارد که باید از ترددهای غیرضروری به محورهای کوهستانی و صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

معاون توسعه  و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی امواج تراز میانی و همچنین شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف، از شب همراه با وزش باد شمالی و رگبار پراکنده هستیم.

اسدی اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز شنبه باتوجه به استقرار سامانه آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش پراکنده برف و باران است.

وی با بیان اینکه روز شنبه انتظار داریم از میزان ناپایداری و ابرناکی کاسته شود، تضریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های امروز هواشناسی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته پیش‌رو جوی پایدار و آسمان عمدتا صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه  و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه ولی از شب و روز شنبه با افزایش موج و گاهی مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.