پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تبدیل یقین به شک از مؤلفه‌های جنگ نرم است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، یک مدرس دانشگاه اظهار کرد: تبدیل کردن یقین به شک، تبدیل کردن جنگ سخت به جنگ ادراکات، ایجاد واگرایی روانی و ایجاد شکاف نسلی از مؤلفه‌های جنگ نرم است.

عباسعلی طالبی، مدرس دانشگاه، امروز ۷ خرداد در نشست تخصصی جنگ نرم در پردیس دانشگاه تربیت معلم خواهران ساری، گفت: جنگ نرم، حمله به مختصات ذهنی فرد است که دیواره‌های ذهنی را با شک و تردید مواجه می‌کند.

وی افزود: دشمنان در جنگ نرم در عرصه حکومت، به اقداماتی همچون برجسته‌سازی، ناکارآمدسازی سیستم، ناچیز شمردن دستاوردهای حکومت، مشروعیت‌زدایی حکومت، مشغول کردن حکومت به کارهای کاذب مبادرت می‌ورزند.

طالبی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شبکه، بیش از ۲۳۲ شبکه مستحجن،  ۲۷۳ شبکه ادیان ساختگی، ۷۴ شبکه مد لباس و ۳۰۰ شبکه موسیقی با ۱۷۰ نوع تکنیک و مهارت در جهت به چالش کشاندن کشور در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تبلیغات یکی از ابزار جنگ نرمی است که دامنگیر همه شده است، افزود: در جنگ نرم، تبلیغات، همان اشاعه ارزش‌های فاقد حقیقت است.

طالبی با بیان اینکه از دغدغه‌های رهبری تولید محتوای در فضای مجازی است، گفت: از محسنات فضای مجازی این بود که  فضا، زمان و مکان را کنار هم قرار داد و در حوزه آموزشی به ما کمک کرد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: تبدیل کردن یقین به شک، تبدیل کردن جنگ سخت به جنگ ادراکات، ایجاد واگرایی روانی و ایجاد شکاف نسلی از مؤلفه‌های جنگ نرم است.

وی افزود: جنگ نرم بعد سوم قدرت است که با اقناع همراه است و انقلاب اسلامی اوج سوم قدرت و یکی از ابتکارات استراتژیکی امام راحل این بود که انقلاب را از شکل سخت افزاری به نرم افزاری تبدیل و مردم را وارد عرصه سیاسی کرد.

تبدیل یقین به شک از مؤلفه‌های جنگ نرم است

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، نشست مطالعاتی ساماندهی مقابله با جنگ نرم با تکیه بر مولفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان ساری با همکاری جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.