پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تا هفته دولت سال 96 خط انتقال گاز دامغان-کیاسر-ساری به بهره‌برداری می رسد

1

به گزارش پایگا خبر چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمد اسماعیل ابراهیم زاده، اظهار کرد: امسال یک هزار و 100 کیلومتر لوله گذاری گاز در استان انجام شده است و بر این اساس، 60 هزار خانوار در مازندران از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه گازرسانی در روستاهای استان همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر کمتر از 650 روستای بالای 20 خانوار استان فاقد گاز طبیعی هستند که بر اساس برنامه تا پایان سال 97 همه این روستاها گازدار می شوند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه تولید گاز کشورمان قبل از انقلاب اسلامی جایگاه خوبی نداشت ولی بعد از تشکیل نظام اسلامی این روند با رشد چشم‌گیر همراه بود، اظهار کرد: در زمینه تولید گاز، کشورمان در رتبه چهارم دنیا جای دارد و از لحاظ مصرف هم رده سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

ابراهیم زاده بودجه عمرانی امسال شرکت گاز مازندران را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95 و یا اوایل تیرماه سال 96، حدود 150روستای دیگر استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته شرکت گاز مازندران برای گازرسانی در استان 250 میلیارد تومان هزینه کرده است  که با انجام این مهم، 85 هزار خانوار از این نعمت بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: عملیاتی شدن برنامه های دولت نقش مهمی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارد و دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته به درستی تمام وعده های خود را در مقوله انرژی گاز بر اساس برنامه انجام داده است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: از سال 1392 تاکنون، حدود 400روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردار شدند و از مجموع 530 هزار و 204 خانوار شهری مازندران، اکنون، 99 درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران تعداد مشترکان استان را یک میلیون و 250 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت 151 میلیارد تومان از مشترکان خانگی و صنایع طلبکار است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران از شرکت ترکمن گاز به دلیل قطعی گاز ارسالی به ایران شکایت کرده است، تصریح کرد: علیرغم قطع گاز از سوی این شرکت و با همدلی و مدیریت جهادی توانستیم با مشکل قطع جریان گاز در استان‌های شمالی مواجه نشویم.

وی با اعلام اینکه با قطع گاز ترکمنستان به استان‌های شمالی، روزانه 20 میلیون متر مکعب در خرید گاز از ترکمن گاز صرفه‌جویی شده است، افزود: همکاران شرکت گاز استان، 36 روز مداوم 24 ساعته وضعیت انتقال گاز را در استان رصد می‌کردیم تا گاز مشترکان خانگی قطع نشود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با همدلی مسئولین کشوری، استانی و رسانه‌ها عزت ملی محقق شده است، گفت: از همه مسئولان و مردم شریف استان که خادمین خود را در این شرکت همراهی کردند و صبوری و مدیریت مصرف داشته و افتخاری دیگر برای مازندران آفریدند، تشکر و قدردانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزشمند که محور توسعه اقتصادی کشور نیز محسوب می شود، از مقوله‌های بسیار مهم و استراتژیک درکشور ما است.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: همه ما در مقابل مصرف بهینه این نعمت الهی که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد و رفاه عمومی دارد، مسئول هستیم.

وی با توجه به اهمیت موضوع و جایگاه ائمه جمعه تصریح کرد: بی شک با توجه به جایگاه والای نماز سیاسی و عبادی جمعه و اثربخشی آن، ائمه جمعه می توانند نقش موثری در آگاهی بخشی به مردم برای رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف گاز داشته باشند.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه تا هفته دولت سال 96 خط انتقال گاز قوشه ـ دامغان ـ کیاسر-ساری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با افتتاح این پروژه ملی، دیگر مشکل قطعی گاز در زمستان آینده در مازندران نخواهیم داشت و بسیاری از روستاهای کوهستانی و جلگه ای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

1 نظر
  1. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر جناب مهندس شنیدن کی بود مانند دیدن تمام حرفها شعار و پوچ است کجاست عمل کجاست عمل ما خودمان در دنیا اول گاز هستیم ولی گاز نداریم واقعا خجالت نمی کشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.