پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاکید بر برگزاری مراسم دهه اول محرم با رعایت پروتکل بهداشتی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با عنوان «عملیات محرم» اظهار کرد: براساس مصوبه سی‌امین جلسه مقابله با کرونا  یک کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر مصوب شده است که براساس این مصوبه مسؤولیت را به سازمان تبلیغات دادند و شرح وظایف هر دستگاه توسط وزارت کشور به استانداری و نهایتا به این نهاد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه چهار جلسه کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر برگزار شده است و اداره کل تبلیغات اسلامی مسؤولیت ویژه‌ای در این زمینه دارد، افزود: اقناع، توجیه برای برگزاری مراسم از سوی این نهاد در دستور کار است و به هیأت‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: در این زمینه گردهمایی ویژه مبلغان، مداحان و متولیان مساجد و  هیأت‌های مذهبی با هدف توجیه‌سازی  متولیان برگزاری مراسم ایام محرم و صفر برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه نظرات مراجع، مداحان درباره مراسم‌ها و نذورات داده شده است، تصریح کرد: خلاصه نظرات در چهارده بند جمع‌بندی شده است.

شکریان اضافه کرد: اولویت نخست این است که برگزاری مراسم در فضای باز باشد و ما مسؤولیت برگزاری مراسم را داریم نه عدم برگزاری آن را و اینکه مراسم برگزار نشود، مقبولیت عمومی ندارد بلکه  تاکید داریم که مراسم با شرایط تاکید شده وزارت بهداست در فضای باز برگزار شود.

وی با بیان اینکه فضاهای که بیش از ۶ متر ارتفاع دارد به عنوان فضای باز محسوب می‌شود، گفت: دسته‌روی ممنوع شده است و در فضای باز مسائل بهداشتی باید رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران زمان برگزاری مراسم در فضای باز را کمتر از دو ساعت عنوان کرد و گفت: در فضای بسته نیز یک ساعت از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید شده است.

وی درباره برگزاری ایستگاه صلواتی که در ماه محرم دایر می‌شود، نیز گفت: این ایستگاه‌ها به ایستگاه توزیع ماسک و لوازم بهداشتی تبدیل می‌شود.

شکریان با بیان اینکه پویش هر خانه یک پرچم، هر خانه یک حسینیه و پویش ما ملت پیرو امام  حسین (ع) هستیم مقرر است شکل بگیرد، افزود: پویش ما ملت امام حسین (ع) هستیم؛ با دیدگاه سردار شهید سلیمانی شکل می‌گیرد.

وی درباره پیشنهاد تعطیلی سواحل در دهه اول محرم گفت: استاندار در این زمینه  موافقت کرد که سواحل در این ایام تعطیل شود و درباره باز بودن جاده‌ها و یا بسته بودن آن با توجه به تعطیلات و سیل مسافران پیشنهاد ممنوعیت سفر به مسؤولان ملی  داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان شاهد حضور مردم مومن در مساجد بودیم و مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است، خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت با برگزاری مراسم منافاتی ندارد جرا که مذهب و رعایت بهداشت الزام مهمی هستند.

وی راه‌اندازی حسینیه مجازی و تکیه مجازی را در اولویت دانست و گفت: مراعات در رعایت مسائل بهداشتی الزام است و بنا به تاکید مقام قضایی با جریان‌های انحرافی که در لوای مراسم قصد تخریب دارند، برخورد می‌شود و در ستاد کرونای استان برخورد هیچ برخوردی نداریم.

شکریان با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی اطلاعات خود را در سامانه بیرق ثبت کنند، اظهار کرد: با بنیاد علوی و ستاد اجرایی حضرت امام راحل هماهنگ شد افرادی که در این ستاد ثبت‌نام کردند خدماتی را دریافت کنند و ۲۰۰ هیأت در استان در این سامانه ثبت‌نام کردند که انتظار داریم در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی درباره اعزام مبلغ به  مناطق مختلف استان نیز گفت: هم مانند سال‌های قبل برگزاری اعزام مبلغ صورت می‌گیرد و در این زمینه ۱۴ گروه تبلیغی جهادی مانند گروه بقیه‌الله اعلام کرده است  که در ماه محرم  حاضریم در قالب طرح هر خانه یک حسینیه به مدت ۵ دقیقه در حیاط منازل مردم نیز مراسم برگزار کنیم.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.