پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا به واحدهای صنعتی مازندران آسیب نزد/ بازگشت ۴۰ واحد به تولید

0

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: شیوع کرونا ویروس تاکنون به بخش‌های مختلف در استان مازندران آسیب زد اما چرخ واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران به رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع این بیماری همچنان در چرخش است.

تاکنون گزارشی ناشی از آسیب کرونا به بخش تولیدی و صنعتی در مازندران ارسال نشده است و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر مازندران با اظهار اینکه هیچ گزارشی ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی در پی شیوع کرونا اعلام نشده است، افزود: واحدهای تولیدی از قبل اعلام پروتکل‌ها، بحث استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی گرفته بودند و آسیب جدی در این بخش نداشتیم.

مصطفی موسوی با اظهار اینکه مسئولیت و رسالت ما تأمین زیرساخت‌ها در نواحی و شهرک‌های صنعتی هستیم، یادآور شد: ۵۹۰ واحد بهره بردار غیرفعال در این مناطق وجود دارد که تاکنون ۴۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اظهار اینکه برخی واحدهای بهره بردار دارای بدهی و برخی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند، یادآور شد: برنامه پایش واحدهای تولیدی به صورت جدی در دست اقدام است و به اتحادیه املاک، ثبت، تشکل‌ها و شرکت‌های خدماتی و غیره نامه زدیم و درخواست کردیم هرگونه نقل و انتقال خارج از شهرک‌های صنعتی ممنوع است.

ارسال ۴۰ اخطار فسخ قرارداد

وی با اشاره به ارسال اخطار فسخ قرارداد برای واحدهای غیرفعال ادامه داد: بیش از ۴۰۰ اخطار فسخ قرارداد ارسال شده است و حق نقل و انتقال تا پس از اخذ پروانه بهره برداری از این واحدها سلب شده است.

موسوی همچنین با اظهار اینکه واحدهای نیمه تمام تولیدی تعیین تکلیف شده است، افزود: تمام واحدهای تولیدی نیمه تمام یا در دست فسخ و آزادسازی هستند و یا فعال شدند اما مشکل ما واحدهایی است که به بهره برداری رسیدند و غیرفعال شدند.

وی از تشکیل کمیته تخصصی برای رصد مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد مشکلات این واحدهای تولیدی، تأمین منابع مالی و بانکی است.

موسوی درباره سرانه زمین صنعتی در استان گفت: به رغم اینکه دو دهه دیرتر از استان‌های دیگر فرایند توسعه صنعتی را شروع کردیم اما از نظر رتبه بندی و رده بندی جزو استان‌های گروه یک هستیم.

متوسط شهرک‌های صنعتی ۵۰ هکتار است

این مسئول با بیان اینکه اقلیم مازندران خاص است و اجازه ایجاد شهرک‌های بزرگ را نمی‌دهد، گفت: متوسط سرانه شهرک‌های صنعتی ما زیر ۵۰ هکتار است درحالی اگر واحد فولادی بزرگ در استان مستقر شود حداقل ۵۰ هکتار زمین نیاز دارد.

وی با عنوان اینکه برای ساخت شهرک صنعتی اقدام به قطع درخت نکردیم، تصریح کرد: در حال حاضر فاز اول شهرک صنعتی شرق استان اجرایی شده است و طراحی آن توسط یکی از بهترین مشاوران کشور در دست انجام است.

فاز اول شهرک سردار سلیمانی تا خردادماه تکمیل می‌شود

موسوی با بیان اینکه رینگ سبزی در حاشیه شهرک صنعتی تعریف شده است، یادآور شد: این شهرک بزرگ صنعتی به نام سردار سلیمانی نامگذاری شده است و پیش بینی می‌شود فاز اول آن تا اول خردادماه ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل داده شود اما بنا و تلاش ما این است که تا دهه فجر تکمیل شود.

متولی تأمین زیرساخت‌های صنعتی اولویت استقرار واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شرق استان را صنایع پاک ذکر کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا واحدهای خوبی را در این شهرک مستقر کنیم.

موسوی با عنوان اینکه دو دستگاه ماشین آتش نشانی در سال ۹۳ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود داشت، افزود: در حال حاضر این تعداد به ۱۱ دستگاه رسیده است و آخرین ماشین آتش نشانی به شهرک جویبار اختصاص داده شده است و دو تصفیه خانه نیز در آستانه بهره برداری قرار دارد.

کد خبر 5001312
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.