پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت نکا از نظر کرونا فوق حاد است

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خانجانی دوشنبه شب در گردهمایی رهروان ولایت ویژه محرم که در سالن امیرالمومنین (ع) نکا برگزار شد، با اشاره به وضعیت فوق حاد کرونا دراین شهرستان اظهار کرد: از نظر تعداد ابتلای بیماران به ویروس کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت سه نفر است که در حال حاضر روزانه ۷ نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا بستری می‌شوند این امر در حالی است که با وجود وضعیت قرمز استان شهرستان نکا در شرایط فوق حاد (فوق قرمز) قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می‌کنند که از این تعداد ۷ نفر با شرایط حاد بستری می‌شوند همچنین طی ماه اخیر این رقم به ۱۶ نفر رسیده بود که خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این روند نزولی و کنترل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به قرنطینه شدن ۵۳۳ خانوار نکایی تصریح کرد: یکهزار و ۳۳۴ مورد مبتلای به ویروس کرونا در منازلشان قرنطینه هستند که باید این تعداد کنترل شود.

خانجانی افزود: با توجه به وضعیت به وجود آمده شیوع کرونا، در حوزه سلامت محرم امسال تمامی کادر درمان دست نیاز به سمت هیأت‌های مذهبی دراز می‌کنند تا جایی که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از برگزاری هرگونه اجتماع خودراری کنند چرا که در غیر اینصورت فاجعه افزایش شیوع کرونا را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

این مسئول حوزه در مان در شهرستان نکا با تاکید بر هر خانه یک حسینه متذکر شد: اگر در کنار شور حسینی شعور حسنی داشته باشیم و خانه‌هایمان را به دور از هرگونه اجتماع به حسینیه تبدیل کنیم قطعاً مشکلات حادتری را شاهد نخواهیم بود چرا که واکسن و داروی خاصی برای این ویروس وجود ندارد و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی به شعار نیست بلکه با وجود تمامی سختی‌ها با حفظ اصل سلامت مردم در عمل ثابت می‌شود.

کد خبر 5001414
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.