پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تاوان سوء مدیریت پسماند ساری نباید نصیب مردم چهاردانگه شود

رئیس شواری بخش چهاردانگه مازندران با بیان اینکه باید متولیان استانی برنامه مدونی برای جلوگیری از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه را در دستور کار قرار دهند، گفت: قرار نیست تا ابد مردم منطقه چهاردانگه تاوان سوء مدیریت در پسماند استان مازندران را بدهند.

5

 

پایگاه خبری چهاردانگه: اصغر عالیشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طرح انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران مشکلات جدی برای مردم به‌وجود آورد.

 

وی با اعلام اینکه تبعات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه در حال ظهور و بروز است، افزود: مشکلات ناشی از آلودگی آب یک مدرسه که توسط آزمایشگاهی در استان سمنان تأیید شد و نیز بیماری پوستی چند نفر از مردم منطقه از مشکلاتی است که در حال حاضر عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرد.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه مازندران با ابراز نگرانی از آلوده بودن آب‌های زیرزمینی این منطقه، بیان کرد: بیماری‌های ناشناخته ناشی از انتقال زباله در کمین مردم منطقه است و با توجه به پایین بودن سطح درآمد مردم امکان پیگیری و درمان حتی در سطح پایین نیز وجود ندارد.

 

این مسؤول با بیان اینکه مردم منطقه چهاردانگه ساری از اعتبارات استانی سهمی ندارند، تصریح کرد: مردم منطقه بی‌مهری‌های مالی و اعتباری مسؤولان استانی را تحمل کردند ولی انتقال زباله ساری رنج مضاعفی است که این روزها گریبان‌گیر مردم محروم است و باید زمینه‌ای ایجاد شود تا طرح انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران به‌صورت کلی منتفی شود.

 

عالیشاه با اعلام اینکه طرح انتقال زباله قرار بود تنها به مدت ۶ ماه به این منطقه انجام شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی از مهربانی مردم این منطقه سوء استفاده کردند و طی این مدت اقدامی مناسب برای ساماندهی پسماند مرکز استان انجام نشد.

 

وی با اعلام اینکه مدت‌ زیادی بحث احداث کارخانه  زباله‌سوز در ساری مطرح است، اضافه کرد: اگر متولیان استانی بنا بر احداث کارخانه زباله‌سوز داشتند طی این مدت باید انجام می‌دادند.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با اشاره به انتقال نامناسب زباله به منطقه بالادست چهاردانگه خاطرنشان کرد: مردم منطقه نسبت به انتقال زباله به این منطقه و بی‌تفاوتی مسؤولان استانی به‌شدت گلایه دارند و به‌نظر می‌رسد کاسه صبر مردم از بابت انتقال زباله لبریز شد.

 

این مسؤول با اعلام اینکه به‌دلیل بی‌مهری متولیان استان مازندران نسبت به مردم منطقه بحث تحت پوشش قرار گرفتن استان سمنان نیز به‌صورت جدی مطرح است، تأکید کرد: تقاضاهای مبنی بر انتقال منطقه بالادست چهاردانگه مازندران به سمنان نیز مطرح است که این موضوع در جلسات شورای بخش از جانب مردم به شوراها مطرح می‎شود.

 

عالیشاه در ادامه با بیان اینکه باید متولیان استانی برنامه مدونی برای جلوگیری از انتقال زباله به منطقه چهاردانگه را در دستور کار قرار دهند، ادامه داد: قرار نیست تا ابد مردم منطقه چهاردانگه تاوان سوء مدیریت در پسماند استان مازندران را بدهند.

 

وی در پایان با اعلام اینکه طرح ساماندهی پسماند شهر ساری به‌صورت کلی فراموش شد، گفت: مدت‌های زیادی است که بحث احداث کارخانه زباله سوز در ساری مطرح است ولی به صورت عملیاتی اقدام مناسبی انجام نمی‎شود.

 

5 نظرات
  1. پست طلب می گوید

    اقای عالیشاه شما در این هشت سال کجا بودید صدا شما در نمی آمد حالا که انتخابات نزدیک شد انتقاد می کنید.لطفا لیست روستاهایی که قصد دارند به استان سمنان الحاق شوند در اختیار بخشداری یا رسانه ها قرار دهید.

  2. محسن می گوید

    حناب آقای دکتر عالیشاه، جنابعالی در این مدت زباله به چهاردانگه می آمد رییس شورای بخش چهاردانگه بودید . چه پیگیری انجام دادید تا زباله به این بخش نیاید.

  3. علی می گوید

    اقای دکتر عالیشاه اایشالا استان سمنان شما رو بخشدار کند! اینجا که نشد’ ضمنا ایا چهاردانگه شورای بخش دارد?! ماکه گزارشی و عملکردی ندیدیم’ و اهالی روستا شورای بخش رو نمیشناسند

  4. علي می گوید

    آقای دکتر گل گفتی ولی بایداین مطلب را در ذهن داشت که مردم معمولا برای قطار درحال حرکت سنگ پرت می کنند نه به قطار ایستاده

    گوش اگرگوش تووناله اگر ناله ی من
    آنچه به جایی نرسد فریاد است
    ده سال خوابیدند حالا بیدار شدند آنقدر تند می روند که زحمات گذشته گان را نمی بینند
    واصلا نمی دانند چه موقع ،چه اتفافاتی توسط چه کسانی رخ داد وچه کسانی تاوان پس دادند وچه کسانی از وضع آشفته بهره بردند
    وبه چه منظور این اتفاق رخ داده است

  5. دهیار می گوید

    آقای عالیشاه اظهار نظرات شما در این ۱۱ سال را کجا میتوانم ببینم؟
    مردم شناخت دارن
    به قول دستمون انشاءلله بخشدار سمنان شوید
    حرف زیاده به موقع اش
    التماس تفکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.