پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری‌های برای تکمیل پروژه زباله سوزساری تا حدودی ضعیف‌ بود/ آخرین وضعیت را اطلاع رسانی می‌کنم.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بر روی کاغذ و بر اساس اطلاعات مسؤولان استانی نخستین کارخانه زباله سوز در استان مازندران قرار بود اسفند ماه سال 98 در نوشهر به بهره‌برداری برسد.

 بر اساس شواهد و قرائن که مسؤولان استانی اعلام کرده بودند همه اقدامات لازم برای بهره‌بردای از این مجموعه انجام شده بود که همه‌گیری کرونا در استان زمینه تاخیر برای بهره‌بردرای این پروژه را فراهم کرده است.

در آخرین پیگیری خبرنگار فارس از محمد تاکامی مدیرکل امور شهری استانداری مازندران اعلام شده است که این پروژه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد:  با اجرای طرح هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی نامه‌ای به فرمانداری نوشهر ارسال شده که تعداد 60 نفر از نیروهای فنی این پروژه می‌توانند در محل اجرای پروژه حاضر شوند.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در روند اجرای پروژه داشتیم اگر مشکل خاصی در روند کرونا ایجاد نشود تا دو ماه آینده می‌توانیم برای راه‌اندازی این پروژه امیدوار باشیم.

وی در ارتباط با بحث کارخانه زباله سوز ساری، بیان کرد: پیگیری‌های ساری برای تکمیل پروژه تا حدودی ضعیف‌تر بوده و بنا داریم که در روزهای آینده بازدیدی از پروژه داشته باشم و آخرین وضعیت را اطلاع رسانی می‌کنم.

محمدی تاکامی در پاسخ به این سؤوال که با توجه به شرایط پیش آمده احتمال دارد که این پروژه بر اساس زمان‌بندی تعیین شده پیش نرود، گفت: حدس بنده اینگونه است.

به گزارش فارس، در ارتباط با زمان بهره‌برداری نیروگاه زباله‌سوز خبرهای زیادی پیش از این منتشر شده بود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده بود که این پروژه دو سال بعد از کلنگ‌زنی افتتاح شود اما بنا به دلایل متعدد که عمده آن بحث کمبود اعتبارات مطرح است این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بیشترین خبرهای افتتاح این پروژه در دوره دولت تدبیر و امید در اختیار مردم قرار گرفته است؛ از علی نبیان معاون سابق عمرانی استاندار مازندران بیشترین خبر درباره زمان بهره‌برداری این پروژه منتشر شده بود.

علی نبیان در سال ۹۵ قول بهره‌برداری این پروژه را در سال ۹۶ داده بود.

محمد اسلامی استاندار سابق استان مازندران در زمان حضور خویش در استان در سال ۹۷ زمان بهره‌برداری این پروژه را در سال مهرماه همان سال داده بود.

 در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر قرار است که روزانه ۲۵۰ تن زباله امحا شود.

جدای از تاخیر در تکمیل پروژه در سنوات گذشته روند پیگیری‌ها برای بهره‌برداری از کارخانه زباله سوز ساری و نوشهر در حال حاضر مناسب است، تاخیر دو ماهه در زمان بهره‌برداری کارخانه زباله سوز نوشهر حتی از نظر افکار عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا هم مورد پذیرش قرار گرفته و نقدی هم به تاخیر ایجاد شده وارد نیست.

 /86004/غ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.