پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی توجهی سازمان همیاری‌ شهرداری‌های مازندران به مصوبه شورای تامین در چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، دل‌نگرانی از بابت انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران و نفوذ شیرابه‌های زباله به سطح آب‌های زیرزمینی منطقه به پایان نرسید که بحث ایجاد واحد تولیدی شن و ماسه ایجاد شده است.

ساماندهی زباله ساری و جلوگیری از انتقال آن به این منطقه یکی از مطالبات جدی مردم است، هنوز به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده نشد که  مدیر سازمان همیاری‌ها شهرداری‌های مازندران که در گذشته مسؤولیت فرمانداری ساری را برعهده داشت، پیگیر ایجاد شهرک شن و ماسه است که اجرای این طرح مشکلات جدی  را برای اهالی منطقه به دنبال دارد.

در همین ارتباط عضو شورای اسلامی روستا برد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: زباله معضل جدی مردم منطقه است و به مردم محروم تحمیل شده است.

سیف‌الله آزادی‌ اضافه کرد: مسؤولان استانی بابت آلوده کردن منطقه از بابت زباله‌های تولید شده در ساری و انتقال به چهاردانگه و دفن نامناسب آن به محیط زیست و مردم بدهکار هستند.

 وی ادامه داد: چه طور وقتی هنوز بدهی سنگین خسارت به محیط زیست و اختلال در زندگی مردم بابت حمل زباله پرداخت نشده و نسبت به ساماندهی آن اقدام نشده است، متولیان استانی تلاش دارند که مشکل جدی بر مشکلات مردم محروم اضافه کنند.

وی با اعلام اینکه شورای تامین شهر ساری با اجرای طرح شهرک شن و ماسه در منطقه مخالفت است، افزود: سازمان همیاری و شهرداری‌های استان بدون توجه به مصوبات جلسه شورای تامین پیگیر این موضوع است.

آزادی یادآور شد: با اجرای این طرح  حق زندگی مردم در منطقه بالادست ضایع می‌شود و متولیان استانی قبل از هر اقدامی حقوق مردم را در نظر بگیرند.

وی با اعلام اینکه منطقه بالادست چهاردانگه مستعد اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است،افزود: منطقه مستعد کشت گندم، جو، یونجه، برنج، صیفی‌جات،زعفران، انواع سردرختی، محل مناسب برای پرورش دام و طیور است،چرا از این ظرفیت برای اجرای این طرح‌ها استفاده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی روستای برد در پایان گفت: با اجرای این طرح زندگی عادی مردم مختل شده و با توجه به بازخوردهای منطقه‌ای که دریافت کردم، اهالی هیچ روستا موافق اجرای این طرح نیست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.