پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بی‌اعتمادی باغ‌داران و کشاورزان نسبت به بیمه

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه:  خسارت برف سال گذشته سبب بی‌اعتمادی باغ‌داران به بیمه محصولات کشاورزی شده است.

 

به‌دلیل خسارتی که به محصولات کشاورزی وارد شده، باغ‌داران پیگیری‌های زیادی داشتند ولی موفق نشدند و نتوانستند خسارت را جبران کنند.

 

* سقف بیمه باغ‌ها بسیار ناچیز است

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: پشتیبانی قوی در بیمه‎ها نداریم.

 

محمدرضا شعبانی بیان کرد: اگر یک باغ‌دار دچار خسارت شود، آنقدر باید به‌دنبال بیمه بگردد و در نهایت نیز مبلغ ناچیزی دریافت کند.

 

وی با اشاره به اینکه سقف بیمه باغ‌ها نیز بسیار ناچیز است، اظهار کرد: تقاضای من این است بیمه را قوی کنند تا باغ‌دار بتواند با خیالی آسوده محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

 

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران یادآور شد: آنقدر به‌دنبال خسارت بیمه سال گذشته دویدیم که دیگر رمقی نمانده که بخواهیم دوباره بیمه کنیم.

 

شعبانی تصریح کرد: همچنین بیمه تمامی بخش‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد بلکه تنها قصد دارد پول‌های باغ‌داران را مدیریت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید طرح و برنامه جامعی در بحث بیمه کشاورزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ای منظم و قوی وجود داشته باشد تا باغ‌داران نسبت به بیمه کردن تشویق شوند.

 

مدیرعامل اتحادیه باغ‌داران مازندران در پایان گفت: نباید باغ‌دار دربه‎در به‌دنبال پول بیمه باشد.

 

* دولت سطح حمایت را از بیمه بالا ببرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بیمه یک ضرورت است و باید ترویج کنیم تا فرهنگ بیمه در کشور ما نهادینه شود.

 

دلاور حیدرپور با بیان اینکه باید دولت نیز سطح حمایت را از بیمه بالا ببرد، تصریح کرد: انتظار این است کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی در برآورد و بررسی خسارت سرعت عمل و شفاف‌سازی داشته باشند.

 

وی به بدهی یک‌هزار میلیاردی صندوق بیمه کشاورزی در مورد پرداخت خسارت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشاورزان و باغ‌دارانی بیمه انجام می‌دهند که مطمئن هستند هر ساله دچار خسارت می‌شوند، در حالی‌که همه باید اراضی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه باید چتر بیمه گسترش یابد، اضافه کرد: باید همه باغ‎ها و مزارع بیمه شوند تا در صورت حوادث جبران شود.

 

 نرخ بیمه بالا است و باغ‌داران رغبت نمی‌کنند تا محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند./ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.