پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیم و امید در اردوی نساجی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، با تغییر مالکیت تیم فوتبال نساجی در هفته جاری و واگذاری صد در صد سهام این باشگاه از سوی «رضا حدادیان» و «فرهاد صنیعی‌فر» به سرمایه‌گذاری به نام «محمد اژدری»، فعلاً حاشیه‌های این باشگاه کمرنگ شده است.

مالک جدید باشگاه هم بلافاصله «محمدعلی قنبری» را که در دوره‌های گذشته پیشینه حضور و مدیریت در نساجی داشت، به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود معرفی کرد و سوم تیر هم «فرهاد کوچک‌زاده» که قبلاً هم سرپرست نساجی بود، یک بار دیگر به عنوان سرپرست باشگاه نساجی معرفی شد تا کرسی سرپرست این باشگاه بالاخره پس از چند ماه پر شود.
پیش از واگذاری سهام نساجی، «محمدرضا مهاجری» نیز نیمکت سرمربیگری نساجی را پر کرد. حالا مدیریت تیم نیز تغییر کرده و گام‌هایی برای آماده‌سازی نساجی در حال برداشته شدن است. تمرینات تیم زیر نظر مهاجری آغاز شده و او با اولویت انتخاب بازیکنان شمالی، به دنبال جذب بازیکنان برای ترمیم نقاط ضعف تیم و پست‌های خالی شده نساجی است. مهاجری اعلام کرده که دست‌کم به ۷ بازیکن جدید برای فصل نوزدهم نساجی نیاز است، اما هنوز بازیکنی برای عقد قرارداد وارد این باشگاه نشده است.
تأخیر در مذاکرات با بازیکنان
نگرانی‌های هواداران از همینجا آغاز می‌شود که با وجود تغییر مدیریت و زمان اندکی که تا آغاز لیگ نوزدهم باقی مانده، سرعت ترمیم تیم و جذب بازیکنان یا مذاکره با بازیکنان فصل گذشته که هنوز رسماً به تیم دیگری نپیوستند پایین است. برای نمونه «محمدمهدی نظری» که فصل هیجدهم تاثیرگذارترین بازیکن نساجی در گل‌های این تیم بود، با وجود پایان قرارداد هنوز به باشگاه دیگری نرفته و حتی رسماً اعلام کرده که دوست دارد یک فصل دیگر در نساجی بماند، اما هنوز کسی از باشگاه برای تمدید قرارداد با او تماس نگرفته است.
این بازیکن گلزن که فصل قبل ۵ گل حساس برای نساجی به ثمر رساند، اعلام کرده عجله‌ای برای انتخاب تیم جدید ندارد و منتظر می‌ماند تا با نساجی برای فصل نوزدهم رایزنی کند و اگر با مدیران و کادر فنی این باشگاه به توافق نرسید، به تیم دیگری فکر خواهد کرد.

حفظ ساختار تیم در چنین شرایطی یک ضرورت است. «مجید جلالی» نیز زمانی که دو هفته مانده به آغاز نیم فصل دوم لیگ هیجدهم سرمربی نساجی شد، نخستین اولویت خود را مذاکره با بازیکنان تیم برای جدا نشدن آنها از نساجی قرار دارد که از این تصمیم نتیجه هم گرفت. اما در نساجی هنوز وضعیت برای حفظ بازیکنان فصل قبل و جذب بازیکنان جدید مبهم است.
ریشه این ابهام قطعاً در حاشیه‌های ایجاد شده و تازه روی کار آمدن مالک جدید باشگاه است که هنوز به طور رسمی معرفی نشده و فقط یک نام از او شنیده شده است. اینکه آیا مالک جدید باشگاه علاقه‌ای به تیمداری دارد یا سابقه‌ای در فعالیت‌های مشابه داشته یا نه برای هواداران روشن نیست. در این بین برخی شنیده‌ها نیز نگرانی هواداران را بیشتر می‌کند.
زمزمه‌های تکرار مالکیت مشارکتی
زمزمه‌هایی مبنی بر تنها نبودن مالک باشگاه در خرید سهام نساجی به گوش می‌رسد که تأیید یا تکذیب نشده است. گفته می‌شود سهام باشگاه توسط گروهی ۵ نفره از تاجران بازار آهن خریداری شده، اما این گروه یک نفر را به عنوان مالک باشگاه معرفی کرده‌اند و خودشان در سایه ماندند تا وارد مسائل مدیریتی تیم و شاید هم حاشیه‌ها نشوند. در مورد اژدری نیز فعلاً اطلاعات مطرح شده بین هواداران در همین حد است که سرمایه‌داری اهل خوانسار اصفهان و مالک رستورانی بزرگ و مطرح در تهران است.
در صورتی که شائبه یا شایعه شراکتی بودن مالکیت نساجی در دوره جدید صحت داشته باشد، نگرانی هواداران به جاست. نساجی در دوره‌ای که دو مالک داشت دچار حاشیه‌های مدیریتی فراوان شد و در نهایت مالکان عطای تیمداری را به لقای آن بخشیدند، حال اگر تعداد سهامداران –حتی در سایه- ۵ نفر یا دست‌کم بیشتر از ۲ نفر باشد، چطور می‌توان به بروز نیافتن حاشیه‌ها و اختلافات مدیریتی در نساجی امیدوار بود؟ ضمن اینکه مالک جدید نساجی نیز از همان ابتدا شخصی دیگر را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در باشگاه معرفی کرد، اقدامی که این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا اژدری قصد دارد به طور کامل در سایه بماند یا به عنوان مالک باشگاه وارد میدان خواهد شد؟ اژدری حتی در معارفه محمدرضا مهاجری به عنوان سرمربی جدید نساجی نیز حضور نیافت و قنبری به عنوان نماینده تام‌الاختیار در این مراسم حضور داشت.
زیر چترِ نساجی
لیگ برتر دهم مرداد آغاز می‌شود و نساجی فرصت زیادی برای تقویت و آماده شدن ندارد. نخستین گام برای آسودگی خاطر هواداران نساجی، شفاف شدن وضعیت مالکیت تیم است تا در پله اول فعالیت مدیریت جدید، ابهامات و حاشیه‌ها به دلیل این شفاف نبودن دوباره سراغ تیم نیاید. برای هواداران این باشگاه مهم‌ترین نام نساجی است و تمام نام‌هایی که به عنوان کادر فنی، بازیکن، سرپرست، مدیرعامل یا مالک مطرح می‌شوند زیر سایه نام نساجی قرار می‌گیرند.

۹۹۲۷/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.