پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیمارستان فوق تخصصی تنکابن امسال تکمیل می شود

0

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی فوق تخصصی تنکابن که پس از مدت ها به ۲۰۵ تختخوابی تغییر کرد، از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم به استان مازندران بود که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود پس از چهار سال این طرح به طور کامل اجرا و به بهره برداری برسد.

مجید احمری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از  این بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند عملیات اجرایی این طرح راکد مانده است . تا سال گذشته مجری آن وزارت راه و شهرسازی بود و پس از تحویل به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت ، به دنبال تمهیداتی که  اتخاذ شد به طور مجدد عملیات ادامه ساخت این طرح آغاز شد و با سرعت در حال انجام است. 

طبق گزارش های منابع رسمی و بررسی ها ، خلف وعده و کم کاری پیمانکار ، اجرای طرح در  حاشیه رودخانه چشمه کیله و نگرانی از تبعات حوادث غیرمترقبه مانند سیل و دشواری های فراوان برای ایجاد زیرساخت نظیر راه دسترسی مطمئن و نیز ارائه خدمات چهارگانه از جمله آب ، برق ، گاز و مخابرات از عمده مشکلات بر سر راه اجرای این طرح اعلام شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت گفت که  هم اکنون در بازدیدهای به عمل آمده روند پیشرفت فیزیکی این طرح در تمامی بخش ها به خوبی توسعه پیدا کرده ، ضمن این که علاوه بر تسریع در روند آن همچنین سعی می شود به تعداد نیروهای اجرایی برای تکمیل این پروژه در موعد تعیین شده افزوده شود.

احمری با اعلام این که تا حدود زیادی موانع و مشکلات مالی برای ادامه ساخت این بیمارستان رفع شده، تاکید کرد: برای پیشگیری از متاثر شدن بیمارستان از حوادثی مانند سیل و خسارت ناشی از  آن باید مسئولان ذیربط اقداماتی مانند دیواره سازی ، تغییر جهت رودخانه و لایروبی را انجام دهند.        

وی همچنین وعده داد بخش جراحی قب باز نیز در این بیمارستان در حال ساخت پیش بینی شود و انتقال این بخش به مراکز درمانی دیگر را تکذیب کرد.

بیمارستان فوق تخصصی تنکابن در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۷۳۵ متر مربع در حال ساخت است. برای این بیمارستان هشت تخت جراحی قلب، چهار تخت آی سی یو قلب باز، ۶ تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن بسیاری از مشکلات بیماران منطقه برطرف می شود.

شهرستان گردشگرپذیر غرب مازندران ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۰۷۸/ ۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.