پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۱۰ هزار نفر در شورای فرهنگ عمومی کشور فعالیت دارند

0

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سیدمحمدرضا موالی زاده شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: در شورای فرهنگ عمومی ۱۵ سرفصل شامل گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تهیه‌شده است و تقویت فرهنگ کار جمعی، مدیریت بهینه مصرف و حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی ازجمله مباحث اقتصاد مقاومتی است.

وی اخلاق عمومی، سرمایه اجتماعی، زنان و خانواده، بهداشت سلامت، نشاط اجتماعی، فرهنگ ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت‌های آنان، محیط‌زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی را هم از دیگر سرفصل‌های فعالیت شورای فرهنگ عمومی معرفی کرد.

موالی زاده بابیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به‌مثابه یک مجلس فرهنگی می‌تواند منشأ تحولات ارزشمند فرهنگی در کشور باشد، گفت: با توجه به اقدامات دشمن برای براندازی بنیان خانواده در ایران اسلامی، باید تلاش شود زیست زیبای اجتماعی که در جامعه وجود دارد، تداوم یابد.

وی با اظهار اینکه فرهنگ عمومی فصل مشترک رفتارها، باورها و رسوم جامعه است، افزود: مختصات فرهنگی جامعه را که به مثابه شناسنامه فرهنگی آن است در فرهنگ عمومی می‌یابیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که مؤلفه‌های ارزشمند و توانمندی در فرهنگ عمومی وجود دارد که ولایتمداری یکی از آن است، توضیح داد: حب به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش از دیگر مؤلفه‌های ارزشمند فرهنگ عمومی است و راهپیمایی اربعین و اشتیاق حضور در این اجتماع میلیونی نیز جزو مؤلفه‌ها به شمار می‌رود.

موالی زاده با تقسیم‌بندی خانواده‌ها به متعالی، متزلزل و متلاشی ، گفت : دشمنان به اشکال مختلف تبلیغ می‌کنند تا سن ازدواج بالا رود و بحث فرزند آوری را هدف قرار داده‌اند تا زیان خانواده‌ها را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های فراروی بنیان خانواده را باید کاهش داد، افزود: ترغیب به ازدواج و پایداری خانواده را باید گسترش داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بابیان اینکه خانواده در جامعه ایرانی گرچه با آسیب‌هایی مواجه شده اما از قوام و دام برخوردار است، گفت: باید تلاش شود زیست زیبای اجتماعی که در جامعه وجود دارد تداوم یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.