پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیش از ۱۰ هزار ساعت خاطره رزمندگان در مازندران جمع‌آوری می‌شود

0

سردار عبدالله ملکی روز پنج شنبه در گردهمایی مسئولین دفاتر حفظ آثار و افتتاح پایگاه های دفتر حفظ آثار نشر و ارزش های دفاع مقدس که در شهرستان جویبار برگزار شد ، افزود : امسال جمع‌آوری نهضت خاطرات رزمندگان در سطح ادارات استان مازندران آغاز شده است .

وی با اعلام اینکه استاندار مازندران حکم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان را به فرمانداری‌ها ارسال کرد، گفت : همه باید تلاش کنیم تا این کار احیاء شود  ، در این موضوع حوزه بسیج هم می‌تواند به ما کمک کند چرا که ظرفیت‌های زیادی در این حوزه نهفته است .

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از جمع آوری ۳۰ هزار ساعت خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان در سطح این استان خبر داد و ادامه داد : ۲۵ هزار ساعت خاطره مربوط به خانواده شهدا و مابقی مربوط به رزمندگان است که بسیار کم است.

ملکی در خصوص ساخت یادمان شهدا در سطح استان مازندران ، گفت : ۳۷۵ شهید گمنام در سطح استان مازندران داریم که بیشتر یادمان این شهدا به بهره برداری رسیده و مابقی هم تا نیمه نخست سال ۹۸ به اتمام می رسد .

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار از زمان تشکیل تاکنون ۱۹۵ کتاب به رشته تحریر رسانده است ، افزود : ۱۰ کتاب آماده چاپ است اما متاسفانه بودجه‌ای برای به چاپ رساندن این کتاب‌ها وجود ندارد .

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در آینده بنا داریم تا ۱۲۳ کتاب با هماهنگی و همکاری استان گلستان به رشته تحریر در آوریم ، افزود : موضوعات این کتابها در خصوص نهادها ، سازمان‌ها ، مردم و موضوع دفاع مقدس است .

ملکی در پایان با اشاره به اینکه بهمن ماه امسال کنگره بین المللی شعر و داستان در ساری برگزار خواهد شد ، افزود : همایش فرماندهان یا فاتحان فاو هم در بهمن ماه امسال در شهرستان ساری برگزار خواهد شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.