پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس منطقه چهاردانگه برگزار شد

0
پایگاه خبری چهاردانگه: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور در مدارس چهاردانگه و به صورت نمادین در مدرسه شهید خانگاه شهر کیاسر این منطقه برگزار شد.

عباسعلی نجفی کرسامی رییس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه روز چهارشنبه  6 آذر درگفت‌وگو با روابط عمومی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان با این پدیده و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن عنوان کرد و افزود: پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری مدرسه ۲ موضوع مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود با برگزاری این‌گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی ازجمله زلزله افزایش می‌یابد.

رییس اداره تعلیم و تربیت منطقه چهاردانگه  آموزش دوره‌های امداد و نجات را از راه‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله عنوان کرد و افزود: دانش آموزان درطول سال آموزش‌های مختلف ازجمله خروج اضطراری و پناهگیری را فرامی‌گیرند و طبق توصیه مسئولان مدارس به اعضای خانواده نیز آموزش می‌دهند.

این مقام مسئول با بیان این‌که این مانور به‌صورت نمادین با حضور دستگاه‌های امدادی در مدرسه شهید خانگاه کیاسر برگزار شد، خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی،‌ مرکز اورژانس ۱۱۵،‌ هلال‌احمر و شهرداری ازجمله سازمان‌های حاضر در این برنامه بودند.

نجفی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری‌،‌ راه و شهرسازی، شرکت مخابرات، فناوری اطلاعات، مرکز بهداشت، محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی منطقه چهاردانگه حضور داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.