پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بیان خاطرات شهید سردار نبوی در رونمایی کتاب "من می‌آیم" در ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار ناصر رزاقیان از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلای مازندران در آئین رونمایی از کتاب سردار شهید سید منصور نبوی با عنوان “من می‌آیم” به عنوان همرزم این شهید، در ظهر امروز حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، با اشاره به جریان آشنایی‌اش با این شهید، اظهار کرد: امروز در میان پیشکسوتان نمی‌خواهم جنگ را تحلیل کنم، به عظمت شخصیت سرداری که امروز در دل این کتاب است، اشاره خواهم کرد.

 

وی افزود: در مقطعی جنگ که عراقی‌ها وارد خاک ایران شدند، وظیفه ما مقابله در برابر دشمن بود، ولی به دلیل اینکه در عملیات‌های مختلف بودیم در جبهه خودی تجهیزات و امکانات خوبی نسبت به دشمن نداشتیم.

رزاقیان خاطرنشان کرد: در این بحبوحه و جنگ تن به تن با دشمن، بحث خطوط پدافندی بسیار مهم بود ولی نیروها شرایط خوب روحی نداشتند، تثبیت نیروها خودش یک هنر بود شخصی که روحیه می‌داد باید خودش قوی و محکم می‌بود از این رو فرماندهان تصمیم گرفتند که کادر خودشان را در حوزه روحی را تجهیز کنند.

همرزم سردار شهید سید منصور نبوی، تصریح کرد: شهید نبوی در همین کادری بود که برای ایجاد انگیزه به ما آمده بودند، وی از افراد معتقد محکم و راسخ و در بین نیروهای عاشق مومن در لشکر ۲۵ کربلا قرار داشت، تا روحیه نیروها را تقویت کند.

 

 وی ادامه داد: شهید نبوی، مداح، حاضر در صحنه و از فرماندهانی بود که در بدو ورود در قلوب نیروها نفوذ کرد و تبدیل به نیرویی  شد که می‌توانست در سرنوشت جنگ موثر باشد، افتخار می‌کنم که چیزهای زیادی از این شهید آموختم.

رزاقیان با اشاره به شخصیت نظامی و فردی والای این سردار، اشاره کرد و گفت: سید منصور جلودار خطوط پدافندی و فعال در مباحث اطلاعاتی و امنیت در نواحی مختلف بود، وی پا به پای نیروهای اطلاعات جلو رفت و فهمید چه کارهای تاکتیکی را می‌توان انجام داد تا به موفقیت رسید.

وی در پایان اذعان داشت: توان و ظرفیت والای این شهید شاخص قابل وصف نیست، این مرد دوست‌داشتنی و پاک در بحبوحه عملیات کربلای ۸ با سربلندی به شهادت رسید و به یک ستاره ماندگار و درخشان در تاریخ ما و حماسه‌ای که رزمندگان آفریدند تبدیل شد، امیدواریم همه ما ادامه‌دهنده راه شهدای لشکر ۲۵ کربلا و شهیدان دیگر باشیم.

 

به گزارش فارس، این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، خانواده معزز این شهید بزرگوار، فرمانده سپاه کربلا، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار شالیکار، فرمانده قرارگاه غدیر شمال، سردار کمیل کهنسال، سردار رستمیان و دیگر مسؤولان و فرماندهان استانی برگزار شد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.