پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بودجه ۵۰ میلیون تومانی و ناچیر فرهنگی مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع عصر شنبه در نشست رسانه‌ای سومین دوره اشکواره فرهنگی وهنری حسینی در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل گفت: پس از دو دوره برگزاری موفق این اشکواره، خوشبختانه نام این اشکواره در کل کشور شناخته شده است.

وی افزود: ترویج دستاوردهای بالا و درس آموز محرم و قیام کربلا در حوزه هنری با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه استکبار در نفوذ فرهنگی علیه مسلمان به خصوص ایران اسلامی، خلأ این برنامه‌های فاخر احساس می‌شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: با وجود همه مشکلات مالی و تنگنای اقتصادی کشور علاقمندان رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با استقبال به دبیرخانه جشنواره آثار ارسال کردند که این نشان دهنده اهتمام و جدیت اهالی فرهنگ وهنر به ترویج فرهنگ ناب عاشورا و انتقال آن به آیندگان است.

زارع، از رسانه‌های مازندران درخواست کرد در راستای بازنشر آثار رسیده به دبیرخانه اشکواره حسینی آمل در راستای فرهنگ سازی جامعه در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهند.

۵۰ میلیون تومان سهم بودجه فرهنگی مازندران

وی همچنین به مشکلات شدید مالی به خصوص در بخش فرهنگ اشاره کرد: سهم ۲۳ شهرستان مازندران از بودجه فرهنگی امسال حدود ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که متأسفانه حتی ریالی به شهرستان‌ها تاکنون داده نشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه متأسفانه اصلاً اوضاع مالی و معیشتی اهالی فرهنگ وهنر را اصلاً خوب نمی بی نم، تصریح کرد که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان بیشترین ضربه از پیامدهای ناشی بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شد که امیدواریم پس از محرم و صفر و کاهشی شدن بیماری کرونا شاهد رونق گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم.

به گزارش خبرنگارمهر، سومین دوره اشکواره فرهنگی وهنری اشکواره حسینی دربخش های ” شعر، تئاتر، سرود، متن ادبی، عکس ورسانه” به صورت ملی، روزهای ۱۶ تا ۲۶ مهرماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار می‌شود.

کد خبر 5016248
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.