پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهشت پنهان مازندران اسير خشکسالي/ نبود جاده مناسب، سبب بي رغبتي سرمايه گذاران

0

پایگاه خبری چهاردانگه: بخشدار چهاردانگه در گفت و گو با خبرنگار آريا دفتر مازندران در ساري، با بيان اينکه جمعيت منطقه را 18هزار نفر است که در زمان تعطيلي به بيش از 30هزار نفر مي رسد،گفت:چهاردانگه به عنوان بهشت پنهان مازندران داراي جاذبه‌هاي بسياري، مانند؛ چشمه سورت، درياچه الندان ،درياچه چورت ،آبشار،جنگل‌هاي هيرکاني،قله شاهدژ و پارک ملي حفاظت محيط زيست است  اما از تمام نقاط کشور توريست داريم.

مرتضي جعفري افزود: قرار است سايت موزه در منطقه چهاردانگه راه‌اندازي شود که در کنار رشد منطقه سبب پيشرفت مازندران مي شود.

بهشت پنهان مازندران اسير خشکسالي

 وي با اشاره به اينکه به مدت 20سال در منطقه چهاردانگه با خشکسالي روبروهستيم که 10سال از آن گذشته است،افزود:در حال حاضر بيش از 80درصد روستاها آب ندارند،به همين دليل با اصلاح الگوي کشت به سمت کاشت گياهاني که يک الي دوبار در ماه نياز به آبياري دارند، رفتيم.

بخشدار چهاردانگه با بيان اينکه در منطقه چهاردانگه قصد کاشت گل محمدي داريم،اضافه کرد:براي بهره برداري از اراضي در حال راه اندازي آبياري قطره‌اي هستيم، اما درواقع اگر فرهنگ استفاده صحيح از آب را نهادينه نکنيم، ميليون‌ها ليتر آب هم مشکل ما را حل نمي کند.

وي با تاکيد براهميت استفاده صحيح از آب، ادامه داد:يکي ديگر از اولويت‌هاي دولت به ويژه استاندار مازندران ساماندهي زباله و تفکيک از مبدا هست که در همين راستا از بخشداران خواسته شد تا تمام سعي خود را به کار گيرند.

جعفري با بيان اينکه دولت احداث زباله سوز را در اختيار امور شهري استانداري قرار داده است،افزود:در حال حاضر هر هفته يکشنبه جلسات منظم براي پيگيري راه‌اندازي زباله سوز برگزار مي شود.

نبود جاده مناسب، سبب بي رغبتي سرمايه گذاران

وي با اشاره به اينکه چهاردانگه داراي پتانسيل بالايي است که به دليل نداشتن جاده مناسب سبب بي‌رغبتي سرمايه گذاران به هزينه کرد در منطقه مي شود،افزود:متاسفانه افراد بسياري به دليل نداشتن جاده فوت کردند.

بخشدار چهاردانگه پيشنهاد داد تا لايني به صورت موردي احداث شود و از آسيب هاي بيشتر جلوگيري به عمل آيد.

جعفري با اشاره به راه اندازي سامانه کارا از سوي دولت ، گفت:افراد علاقمند به اشتغال‌زايي در منطقه چهاردانگه مي توانند با دريافت تسهيلات 4درصدي از سامانه نسبت به سرمايه گذاري اقدام کنند./ آریا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.