پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره برداری خوبی از فرصت های صادراتی مازندران نشده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی روابط تجاری استان‌های شمالی ایران با اسپانیا با اشاره به بروکراسی‌های اداری در کشور که سرمایه گذار باید شش ماه تا یکسال معطل یک مجوز باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که باید یک کلینیک اقتصادی دایر کنیم که ببینیم چرا یک مجوز این همه در گیر و دار ادارات می‌ماند،.

وی با تاکید براین که باید ببینیم که گیر کار در کجاست وچرا ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های مسئول باید این همه سرمایه گذار را معطل کنند و اگر تعداد کارشناس کم است باید اضافه ومدارک باید دیجیتالی ارسال شود، همچنین اگر نقص دارد بگویند که رفع شود و اگر نقص ندارد باید ظرف ۱۰ روز مجوز صادر شود.

قشقاوی تأکید کرد: هیچ مسئولی حق ندارد بخش خصوصی را معطل کند زیرا بخش خصوصی باید در رأس باشد و لازم است که روند صدور مجوزها کاهش یابد.

سفیر ایران در اسپانیا با بیان اینکه مازندران از نظر ظرفیت‌های صادراتی رتبه بالایی دارد، تأکید کرد باید ببینیم چرا از این فرصت، بهره‌برداری خوبی برای صادرات نشده است.

وی گفت: همت بالایی در اتاق بازرگانی و استانداری و نمایندگی وزارت خارجه در مازندران وجود دارد و از این فرصت برای ارتباط بهتر تجاری و آموزشی با اسپانیا می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اسپانیا پروژه‌ای را در بخش گلخانه‌ای در مازندران احداث کرد، ادامه داد: در سایر موارد نیز می‌توانیم از دانش این کشور استفاده کنیم، ضمن اینکه ایران و مازندران نیز در بخش مواد غذایی، صنایع فلزی و … می‌تواند به اسپانیا صادرات داشته باشد.

کد خبر 4997090
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.