پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ساکنان روستای کردمیر

0

به‌گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمد زارع” مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ساری در حاشیه بهره برداری از آبرسانی روستای کردمیر گفت: با نصب پمپ در ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 3 لیتر در ثانیه، اصلاح خط پمپاژ به طول 100 متر، نصب ترانس و برق رسانی به ایستگاه پمپاژ، آبرسانی به روستای کردمیر به عنوان چهارمین روستا از مجتمع تلمادره اجراء شد و این پروژه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به عملکرد سه ماهه این امور اظهار داشت: در ادامه نصب 1000 فقره انشعاب در سطح شهر ساری تاکنون 61 فقره انشعاب در سطح شهر و 47 فقره نیز در روستای اوجاء محله به عنوان اولین روستای دارای شبکه فاضلاب نصب شد.

زارع افزود: رفع انسداد انشعابات و شبکه فاضلاب به تعداد 22 فقره، شستشوی شبکه فاضلاب به طول بیش از 26 هزار متر، تعویض رینگ و درپوش دریچه سرقتی منهول فاضلاب به تعداد 38 عدد و اصلاح انشعابات و شبکه فاضلاب به طول حدود 47 متر نیز طی این مدت انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازسازی چاه‌ها در روستاهای حسین آباد، دریک و حاشیه کانال، دیوکتی و دراز محله اشاره کرد و گفت: اجرای بازسازی چاه‌ها موجب افزایش دبی آب به میزان بالغ بر 60 لیتر بر ثانیه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ساری ادامه داد: با تعویض منصوبات چاه‌های مرمت، تنگه لته، پرچیکلا دبی آب 10 لیتر در ثانیه افزایش یافت، در همین راستا مشکل کمبود آّب در روستاهای سنام، سرکت، اجارستاق، گردشی، واستان، گرمستان، استخر سر همچنین کلیجانرستاق، دودانگه و چهاردانگه با اجرای عملیات بازسازی و تعویض منصوبات چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ مرتفع شد.

وی با اشاره به تقویت شبکه آبرسانی روستای تلوباغ با اصلاح شبکه توزیع و افزایش دبی از 4 لیتر به 8 لیتر در ثانیه افزود: با انجام به موقع رفع حوادث و شکستگی‌های شبکه توزیع و انشعابات آب به ویژه خطوط انتقال به تعداد 503 فقره در شهر و 320 فقره در روستاها طی یک ماه اخیر از هدررفت آب جلوگیری شد.

زارع در خصوص تعمیر اساسی الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ شهید داداشی ساری گفت: این اقدام موجب افزایش پمپاژ، فشار آب و بالانس شبکه شهری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.