پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهبودی ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی چالوس

0

دکتر حدیث گردکلی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این افراد چند روزی در بیمارستان های تامین اجتماعی رازی و آیت الله طالقانی این شهرستان بستری بودند که پس از اطمینان خاطر از ابتلا نشدن آن ها به این ویروس و تزریق دارو و درمان در چند روز گذشته از این مراکز درمانی مرخص شدند.

 وی افزود : این دسته از بیماران دچار سرماخوردگی و عوارض ناشی از آن شده بودند و پزشکان معالج برای حصول اطمینان بیشتر آنها را در این مراکز درمانی بستری و پس از انجام نمونه برداری و آزمایشات گوناگوان پاسخ آزمایشاj نشان داد که این بیماران آلوده به این ویروس نشده اند.

انتشار مطالب جعلی در فضای مجازی 

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی چالوس با انتقاد از عملکرد برخی از مسوولان شبکه های اجتماعی در انتشار مطالب نادرست و جعلی و همچنین باز نشر برخی از کاربران در مورد ویروس کرونا گفت که انتشار چنین اطلاعاتی که تحت هیچ شرائطی مبنای علمی ندارد  جز افزایش بار روحی و روانی ، خدشه دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی که با استرس و اضطراب همراه است ، نتیجه دیگری در پی ندارد.

از روز گذشته فایل صوتی در برخی از گروه ها و کانال های تلگرامی منتشر شده که در ان اشاره شده تعدادی بیماران کرونایی بستری شده و بیماران دیگر را از بیمارستان مرخص کردند.

گردکلی با رد ادعای مطالب مطرح شده در ایk فایل صوتی در فضای مجازی گفت‌ که این ادعا صحت ندارد و کسی که این فایل صوتی را منتشر کرده به دنبال برهم زدن آرامش مردم است و کادر پزشکی و پرستاری این شهرستان از شیوع ویروس کرونا تاکنون به طور شبانه روزی به بیماران اعم از مشکوک به کرونا و دیگر بیماران خدمات ارائه می کنند.

وی افزود : در این شرائط حساس رسانه ها به جای پرداختن به رسالت اصلیشان که امید آفرینی و کاهش استرس های ناشی شیوع این ویروس در جامعه است  متاسفانه روز به روز با انتشار مطالب ، پخش کلیپ و فایل های صوتی درصدد بی ارزش جلوه دادن زحمات شبانه روزی کادر درمانی مراکز بهداشتی و درمانی  هستند.

به گفته این مسئول بهداشتی ، امروز تمامی نیروهای بهداشتی و درمانی از کادر درمانی و ادارای گرفته تا نگهبانان به طور آماده باش مشغول ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا و حتی دیگر بیماران در این شهرستان هستند و در پذیرش بیماران هیچ مشکل و منعی وجود ندارد.

ویروس کووید ۱۹ که از مجموعه ویروس کرونا است نخستین بار حدود یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین مشاهده و از ۲ هفته پیش وارد ایران شد.

نخستین مورد مشکوک ابتلا به این ویروس در استان مازندارن حدود ۱۰ روز پیش دیده شد و بنابر آخرین آمار تاکنون ۳۵۰ بیمار مشکوک به این ویروس در مازندران بستری شدند که ۴۰ نفر آنها به صورت قطعی دارای بیماری کووید ۱۹ هستند. 

این بیماری تاکنون جان سه نفر در استان مازندران را گرفت و همچنین ۵۲ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در استان نیز از بیمارستان مرخص شدند

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.