پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهبودی هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بابل/ بستری بودن ۱۸۰ بیمار مشکوک

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بسترى هستند و بیش از هزار و ۷۰۰ بیمار قطعى و مشکوک به کرونا در بابل ترخیص شدند.

وی افزود: دامنه سنی بیماران بستری بین ۱۳ تا ۹۷ سال بود، ۵۸ درصد از بیماران بستری مرد و ۴۲ درصد زن بودند، در یک ماه و نیم گذشته نزدیک به ۱۵ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند.

جلالی اعلام کرد: بیماران غیربابلی بستری در بیمارستان‌های بابل از شهرهای بابلسر، قائم‌شهر، بهنمیر، آمل، فریدونکنار، جویبار، نور، محمودآباد، ساری، هادی شهر و تهران بودند.

این مسؤول یادآور شد: ۲۵ درصد بیماران بستری بالای ۷۰ سال سن داشتند، ۴۵ درصد  بیماران بستری بین ۵۰ تا ۷۰ سال سن داشتند و بیش از ٨٠ درصد از جمعیت شهرستان بابل مورد غربالگرى و ارزیابی درباره علائم بیماری کرونا قرار گرفتند.

وی بیان‌ کرد: بیش از ٧٠ درصد از افرادی که در سامانه خوداظهاری ثبت‌نام کردند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، توسط همکاران بهداشتی مورد پیگیرى قرار گرفته اند که آمار خوبى در میان دانشگاه‌ها است.

جلالی خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات نباید ما را دچار غفلت کند، احتمال پیک دوم بیماری وجود دارد که همه بیمارستان‌های بابل در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و نقاهت‌گاه شهید سلیمانى هم که به همت نیروهای سپاه تبریز آماده شده، در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 /۸۶۰۴۸/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.