پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بهبودیافتگان اعتیاد باید به جامعه بازگردند

0

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه درنشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدردر ساری افزود: مهم ترین مسئولیت دستگاه های متولی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر اماده سازی بستر های فرهنگی جامعه برای پذیرش بهبود یافتگان اعتیاد است .

وی گفت: باید ذهنیت جامعه را برای پذیرش بهبودیافتگان آماده کنیم زیرا پس زدگی منجر به یاس در بهبودیافتگان و بازگشت انها به دامان اعتیاد خواهد شد.

استاندار مازندران همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های مردمی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شد و افزود: باید مسئله مواد مخدر در بستر جامعه و حمایت و همراهی همه اقشار انجام شود تا اثرگذاری آن به حداکثر برسد.

وی استفاده از سمن های مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد را مهم توصیف کرد و گفت: مازندران در این زمینه با ایجاد ۱۰۰ سمن در زمینه مصرف مواد مخدر در کشور پیشگام است.

استاندار مازندران پژوهش گسترده در مورد مصرف مواد مخدر را در استان مازندران ضروری دانست و افزود : این مسئله نیازمند اعتبار مناسب است تا آماری درست از وضعیت استان مازندارن به دست بیاید.

حسین زادگان همچنین تاکید کرد: آمارها نشان می دهد وضعیت مصرف و اعتیاد در مازندران بهتر از دیگر مناطق کشور است که حمایت بیشتر از استان از سوی مسئولان ملی را ضرورت می دهد.

مازندران یکی از استان های پیشرو در مبارزه با مواد مخدر است و آمارها نشان می دهد که نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان نصف کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.