پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بن‌بست شورای شهر ساری در رای‌گیری برای انتخاب شهردار

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، شورای ۹ نفره شهر ساری پس از آن که عبوری شهردار قبلی این شهر اواخر اسفند ماه پارسال از سمتش استعفا داد در رای گیری ۲۹ اردیبهشت امسال عبدالحمید فرزانه را به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد. گفته می‌شود وزارت کشور این گزینه را قابل قبول ندانست و در این باره نظر خود را به صورت مکتوب به شورای شهر ساری اعلام کرد.

پس از آن و با اعلام شورای شهر ساری، داوطلبان تصدی پست شهرداری ساری سوابق کاری خود را به شورا ارائه کردند که براساس اعلام رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جلسه امروز سه شنبه شورای شهر پنج نفر تا پایان فرصت یعنی تا تاریخ سوم مرداد امسال درخواست خود را به شورا ارسال کردند.

سید مسعود مدینه افزود: از میان این افراد نیز ۲ نفر انصراف خود اعلام کردند.

انتخابات امروز شهردار ساری از میان سه نامزد باقی مانده شامل سید مسعود مدینه ، سید علی اسد و عباس رجبی برگزار شد که در مرحله نخست این رای گیری سید مسعود مدینه و عباس رجبی هر کدام سه رای اعضای شورا را از آن خود کردند و سید علی اسد تنها توانست ۲ رای کسب کند.

در این مرحله یکی از اعضای شورا نیز رای سفید داد.

با توجه به یکی شدن آرای ۲ گزینه، مرحله بعدی انتخابات میان سید مسعود مدینه و عباس رجبی انجام شد که در این مرحله نیز هر کدام از این افراد چهار رای اعضای شورای شهر  را از آن خود کردند و همچون مرحله قبلی یک نفر نیز رای سفید داد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه عنوان کرد : با توجه به این مساله رای گیری و انتخاب شهردار به جلسه بعد موکول می شود.

البته اعلام این تصمیم از سوی رئیس شورای شهر ساری با واکنش از سوی برخی اعضای شورا مواجه شد مبنی بر اینکه نباید انتخاب شهردار مرکز استان مازندران به تاخیر بیفتد و در قبال شهروندان بخاطر این تاخیر باید پاسخگو باشیم .

عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در ابتدای این جلسه گفت: در انتخاب شهردار جدید فشارهای سیاسی یا جناحی وحزبی در تصمیم اعضای شورا تاثیر نداشته است.

علیجان شمشیربند افزود:اعضای شورای شهر ساری با رای آزادانه خود تصمیم گیری می کنند.

 ساری مرکز استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که حدود ۳۱۰ هزار نفر انها در شهر ساری زندگی می کنند.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.