پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بندر امیرآباد متعلق به تمام مازندرانی‌ها است / آقایان تعصبات شهرستانی را کنار بگذارند

کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت همدلی بین نمایندگان استان گفت: ایجاد منطقه آزاد بهترین فرصت برای توسعه استان مازندران است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود منطقه آزاد در بندر امیرآباد، ظرفیتی برای توسعه مازندران است که می‌تواند به کانون توسعه صادرات استان تبدیل شود.

 

به گزارش شمال نیوز ، علی‌محمد شاعری  اظهار کرد: مخالف آزاد شدن سه نقطه در مازندران برای منطقه آزاد نیستیم و بر این عقیده هستیم که اگر ۱۰ منطقه هم شود خوب است و مشکلی وجود ندارد، اما در این راستا باید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: براساس همین تصمیم‌گیری و بررسی‌های شورای عالی مناطق آزاد کشور، بندر امیرآباد بهشهر به‌عنوان منطقه آزاد مازندران معرفی شده است و برای همین منظور، می‌تواند نقاط مختلفی که امکان منطقه آزاد شدن دارند هم براساس شاخص‌ها بررسی شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس بررسی‌ها و تصمیم‌گیری شورای عالی مناطق آزاد کشور، بندر امیرآباد بهشهر در مازندران با دارا بودن بالاترین امتیاز به‌عنوان منطقه آزاد معرفی شد که باید این مصوبه به تصویب دولت برسد و در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

این مسؤول ادامه داد:‌ اعتقاد دارم که منطقه آزاد باید دارای ظرفیت‌های مناسب باشد و اینکه باید به کانون صادرات محصولات داخلی نزدیک و به توسعه اقتصادی کمک کند که بندر امیرآباد با زیرساخت‌های مناسبی که دارد از این توسعه برخوردار است.

شاعری افزود: بندر امیرآباد بهشهر با دارا بودن یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی در اختیار، دسترسی به کریدور شمال به جنوب، مناسب بودن عمق دریا برای پهلوگیری کشتی، نزدیکی به فرودگاه دشت ناز و مرز اینچه‌برون، دارا بودن ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷٫۵ تنی و تنها بندر داخلی مجهز به سیستم رورو ریلی، دارای شرایط بسیار مناسب برای این امر است.

وی اظهار کرد: دارا بودن پایش و کنترل دریایی تجارت و بازرگانی، نزدیکی به شهرهای مختلف بهشهر، نکا، گلوگاه و ساری مرکز مازندران و دور بودن از گره‌های ترافیکی و آلودگی زیست‌محیطی، از دیگر مزیت‌های این بندر برای تبدیل شدن به منطقه آزاد است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بندر امیرآباد بهشهر، به‌عنوان سومین بندر ایران است که با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری، می‌تواند کانون توسعه صادرات مازندران شود.

این مسؤول افزود: کارشناسان مختلف در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری بر این باورند که بندر امیرآباد نماد توسعه مازندران است که با توجه به اینکه حدود ۲۰ سال به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعال است، دارای تجربه، دانش مدیریتی، امکانات زیرساختی، حمل و نقل مناسب و… است.

شاعری ادامه داد:‌ باید بدانیم که امیرآباد متعلق به شرق مازندران نیست بلکه متعلق به تمام مازندرانی‌ها از شرق تا غرب این استان و متعلق به تمام کشور است و وجود منطقه آزاد در این بندر، ظرفیتی برای توسعه مازندران و به نوعی پیشخوان توسعه استان است و باید به دور از اختلافات، با همدلی برای توسعه مازندران فکر کنیم.

وی یادآور شد: اختلافات در دوره‌های مختلف موجب شد تا از بسیاری از ظرفیت‌ها و امکانات دور بمانیم و امتیازات مختلفی از مازندران از دست برود و لذا نمایندگان مردم، باید به دور از اختلافات، به قضاوت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، تمکین کنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید تعصبات و جانب‌داری شهرستانی، ما را از دارا بودن ظرفیت‌های مختلف اقتصادی محروم کند بلکه باید با تمکین به نظر و بررسی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، برای توسعه مازندران اندیشیده و از این امتیاز داده شده به مازندران حمایت کنیم.

این مسؤول بیان کرد: تمام مناطق مرزی کشور یا از مناطق آزاد برخوردارند و یا در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد هستند که مازندران به دلیل همین اختلافات و تعصبات شهرستانی در دوران گذشته، از بسیاری از این امتیازات به دور مانده است و باید این‌بار با وحدت و اتحاد همه‌جانبه، برای توسعه فکر کنیم و نگذاریم مردم از این امتیاز بزرگ، محروم شوند.

شاعری ادامه داد: در گذشته، همین رقابت‌های ناسالم سبب شد تا مازندران از صنعتی شدن جا بماند و اکنون از بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های مختلف در این راستا محروم هستیم و لذا در این فرصت به‌دست آمده باید شرایطی ایجاد شود تا با اتحاد برای نهایی شدن منطقه آزاد امیرآباد تلاش شود.

وی افزود: اکنون استان‌های گلستان، گیلان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان یا دارای منطقه آزاد هستند و یا در حال گرفتن این امتیاز هستند و در مراحل نهایی قرار دارند اما مازندران با وجود تمام ظرفیت‌های موجود، در طول سال‌های مختلف به دلیل همین تعصبات شهرستانی، رقابت‌ها و عدم انسجام و وحدت، از این توسعه دور مانده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از تصمیمات مهم دولت یازدهم در مازندران، منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد است که برای رفع مشکل بیکاری استان مازندران، با وحدت، همدلی و اتحاد همه‌جانبه بین مردم، مسؤولان، نمایندگان و تأثیرگذاران، در جریان توسعه ایجاد شده، نقش‌آفرین باشیم و به دور از تعصبات خاص، کمک کار اجرای آن باشیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.