پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس مازندران| از اعمال قانون ۱۰۱ هزار خودرو تا کشف تجهیزات بیت کویین 22 میلیاردی در محمودآباد

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نعمت الله آزادی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران طی گفت‌وگویی بیان کرد: ماموران انتظامی استان مازندران در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره ویروس کرونا موضوع را با همکاری و تعامل همه نهادها و ادارات و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی استان با استان‌های هم‌جوار، کنترل ورودی شهرها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به پلمب هزار و ۴۰۰ واحد صنفی متخلف و بی‌توجه به قوانین طرح کاهش زنجیره ویروس کرونا طی دو ماه گذشته، افزود : ماموران انتظامی استان از آغاز اجرای طرح کاهش زنجیره ویروس کرونا بیش از هزار و یک خودروی غیر بومی را به دلایلی از جمله عدم توجه به دستورات پلیس و تردد با پلاک‌های غیر بومی از مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون کردند.

آزادی گفت: از شهروندان تقاضا دارم تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس از مسافرت به مازندران جداً خودداری کرده و با قانون‌مداری، اخلاق‌گرایی، نوع‌دوستی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت خود و دیگران را حفظ کنند.

*کشف میلیاردی لوازم بهداشتی فاقد استاندارد در ساری 

در ادامه سیدجعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف ۵۰۰ هزار قلم انواع لوازم بهداشتی فاقد استاندارد در ساری خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و عرضه انواع لوازم بهداشتی فاقد استاندارد در ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق  پلیس امنیت اقتصادی، متهم را که بدون رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی به تولید و عرضه انواع لوازم بهداشتی فعالیت داشت شناسایی کردند.

ساداتی اضافه کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم در عملیاتی غافل‌گیرانه دستگیر و با همکاری ماموران اداره بهداشت در بازرسی از کارگاه تولیدی وی ۵۰۰ هزار عدد تجهیزات بهداشتی فاقد استاندارد و کاملا غیر بهداشتی کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ضمن پلمب محل مورد نظر، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

این مسوول به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید و یا استفاده از کالاهای بهداشتی و سلامت محور حتما به علامت استاندارد، کیفیت محصول و اعتبار شرکت‌های سازنده آن توجه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی گزارش دهند.

*کشف تجهیزات فنی بیت کویین میلیاردی در محمودآباد 

محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش ۲۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: به‌منظورجلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی طرح تشدید مبارزه با قاچاق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی شرکتی که اعضای آن اقدام به راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه تولید ارز دیجیتال کرده بود را شناسایی کردند.

حسین زاده با اشاره به هماهنگی قضائی و دستگیری سه قاچاقچی دستگاه بیت کویین افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از شرکت متعلق به متهمان دستگیر شده ۱۵۰ دستگاه ماینر و متعلقات آن را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش نهایی کالای کشف شده قاچاق را حدود ۲۲ میلیارد ریال برآورد کردند تصریح کرد: هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود ممنوع بوده و با کسانی که از این طریق به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کنند به جد برخورد می‌شود.

 /۸۶۰۴۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.