پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بسته خبری پلیس| از جمع‌آوری 100 دستگاه تجهیزات ارز دیجیتال تا دستگیری قاچاقچی مواد مخدر

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی از کشف ۱۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در چالوس خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی افرادی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در شهرستان چالوس موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: پس از هماهنگی قضایی، ماموران با انجام تحقیقات پلیسی محل فعالیت متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران اضافه کرد: ماموران در بازدید از محل مورد نظر ۱۰۰ دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال که برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، کشف کردند.

میرزایی تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر جهش تولید را فرصت مغتنمی برای پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و گفت: مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی است.

وی قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری است.

*کشف کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی در آمل

سیدموسی حسینی، جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کلاهبرداری اینترنتی ۱۵ میلیارد ریالی در شهرستان آمل خبر داد و گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای شهرستان آمل و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با انتشار آگهی در سایت‌های تبلیغات فروش کالا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با انجام تحقیقات از مال‌باخته و اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد، فرد یا افرادی با انتشار آگهی خرید و فروش خودرو از سایت نیازمندی‌های آنلاین دیوار اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از وی کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های ویژه پلیسی موفق شدند رد یکی از متهمان را شناسایی کنند.

حسینی عنوان کرد: متهم که به همراه همدستش پس از کلاهبرداری در یکی از استان‌های جنوبی کشور حضور داشت با اقدامات ویژه پلیسی و تعقیب ومراقبت سرانجام پس از چند روز و بازگشت از سفر در مخفیگاهش در شهرستان آمل دستگیر شدند.

وی از انجام تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس خبر داد و افزود: این افراد در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اقرار و در اظهاراتشان به درج آگهی جعلی مبنی بر فروش خودرو، موتورسیکلت، موبایل، لوازم خانگی و غیره در سایت نیازمندی دیوار اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اعتراف متهمان به کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی از کشف سیم کارت، کارت عابر بانک، ۴۰۰ فاکتور فروش و ۷۰۰ بارنامه جعلی مربوط به شرکت‌های باربری و۳ دستگاه گوشی تلفن همراه خبر داد.

حسینی همچنین از دسترسی متهمان به اطلاعات حساب بانکی ۴۴۶ شهروند و ۱۲۶ شماره تلفن همراه خبر داد و افزود: متهمان پس از انجام تحقیقات تحویل مرجع قضایی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

*قاچاقچی موادمخدر در ساری به دام افتاد 

علیرضا ثقفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف ۱۰ کیلوگرم موادمخدر از یک سوداگر مرگ در شهرستان ساری خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی موادمخدر در ساری با خبر شدند.

وی افزود: ماموران پس از تشکیل تیم‌های عملیاتی متهم را در حین حمل موادمخدر با یک خودروی سواری شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: این قاچاقچی موادمخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

ثقفی با بیان اینکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: موادمخدر ریشه اخلاق را در جامعه می‌سوزاند و رهاورد آن تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

وی افزود: مقابله با پدیده شوم موادمخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.