پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بستری بودن 728 بیمار کرونایی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،پیک نخست بیماری کرونا در استان در نوروز بود به‌طوری‌که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شد و روند صعودی بیماری خیلی نگران‌کننده بود که در همین راستا بحث اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از پلمب اماکن پرتردد تا انسداد جاده‌های مواصلاتی و حتی بین شهری برای غیربومیان که ادامه این محدودیت‌ها موجب شد مازندران در وضعیت زرد قرار گیرد.

این مسائل ادامه داشت تا اینکه با وضعیت زرد کرونایی محدودیت‌ها برداشته شد و خیلی زود شرایط به حدی عادی شد که تعطیلات بهانه‌ای برای بستن بار سفر شد و راه‌های مازندران پر شد از مسافرانی که برخی برای عبور و برخی برای اقامت و برخی نیز بومی استان بودند و همین موضوع موجب شد که نیمه‌دوم تیر ماه آژیر قرمز کرونایی در مازندران روشن شود.

از این زمان تاکنون روند صعودی و خیز پرشتاب بیماری مشکلات بسیاری به دنبال داشت و از همه مهم‌تر اینکه تغییراتی را در پیک بیماری شاهد بودیم.

واقعیت این است و آمارها نیز آن را ثابت می‌کند این بوده که روند کاهش بیماری را شاهد هستیم به‌طوری‌که آمار بیماران بستری از چهار رقمی؛ سه رقمی و بیماران شناسایی شده از سه رقمی به دو رقمی کاهش یافت.

روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان که از حدود سه هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد ولی جاده‌های شلوغ طی روزهای گذشته همه خوشحالی را نقش بر آب کرد.
 دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۷۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۵۴۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه اظهار کرد: رفته رفته با کاهش روند بستری بیماران کرونایی به روزها و هفته‌های پایانی خیز دوم کرونا در بابل نزدیک شدیم و امیدواریم مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند.

وی افزود: این روزها شاهدیم که موج عظیمى از مسافرت‌ها به شهرهای مازندران انجام شده که نتیجه آن از دو تا سه هفته دیگر مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: خواست ما از مردم این است که در این روزها به‌صورت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا زمینه خلق موج سوم کرونا در بابل و استان آغاز نشود.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا روزهای سخت پاییز و زمستان پیش روی ماست که هیچ راهی به‌جز رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

جلالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۴بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۸۸ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۷۲۸ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.