پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری یادواره نخستین شهید روحانی کشور در مازندران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری نخستین یادواره اولین شهید روحانی کشور در استان خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سردار عبدالله ملکی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج از برگزاری همایش یادواره شهید شاخص بسیج طلاب استان و نخستین شهید روحانی دفاع مقدس خبر داد.

 

وی تصریح کرد: شهید ولی‌الله سلیمانی نخستین روحانی شهید کشور است که قرار است این همایش در روز سه‌شنبه در محل فرماندهی سپاه کربلای استان برگزار شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: این همایش با محوریت نخستین شهید روحانی کشور و نیز ۳۷۵ شهید روحانی دیگر از استان برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این شهید روحانی مبارز قبل از انقلاب بود که بسیار از منابر سیاسی ضد شاه را در کرمان، فارس و مازندران برنامه‌ریزی می‌کرد.

 

ملکی یادآور شد: بعد از انقلاب شهید سلیمانی نیز برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز تلاش‌های زیادی داشت، در سومین روز جنگ کاروانی را آیت‌الله نوری‌همدانی راه‌اندازی کرد که وی به عضویت این گردان درآمد و در دشت پل ذهاب فعالیت خویش را ادامه داد.

 

وی با اعلام اینکه شهید روحانی سلیمانی به عنوان عضو فرهنگی رزمی در دفاع مقدس شرکت کرد، ادامه داد: این شهید ۳۵ سال پیش به شهادت رسید و پیکر پاکش هنوز شناسایی نشد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهید سلیمانی به عنوان شهید شاخص قشر طلاب مازندران نیز معرفی شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه نخستین شهید دفاع مقدس است باید در زمینه تبلیغ اهداف این شهید بیشتر کوشش شود.

 

وی با بیان اینکه اعضای برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران دیداری با آیت‌الله نورالله همدانی داشتند تصریح کرد: باید تلاش کنیم که این شهید را بیشتر معرفی کنیم به این دلیل که روحانیون نقش برجسته‌ای با توجه به تعداد جمعیتی که داشتند و تا به امروز ۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

ملکی اظهار کرد: شهید سلیمانی در روستای ازنی در بخش چهاردانگه مازندران به دنیا آمد و از این شهید دو فرزند به یادگار مانده است.

 

وی با اعلام اینکه شهید سلیمانی به عنوان فعال قرآنی نیز مشهور بود، افزود: اداره‌کل ارشاد مازندران یادواره شهیدای قرآنی مازندران را با محوریت شهید سلیمانی نیز برگزار می‌کند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: باید تلاش کنیم که این شهید را بیشتر معرفی کنیم تا در سطح کشور نیز معرفی شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.