پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری چهارمین جشنواره گل‌محمدی در دودانگه از 15 خردادماه امسال

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: اسماعیل خورشیدی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: چهارمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی منطقه دودانگه ساری از 15 تا 17 خرداد ماه امسال در منطقه بندرج (کندلک) دودانگه ساری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مردمی جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری، اضافه کرد: امسال برنامه سوری شوران نیز در دستور کار قرار دارد که در این برنامه نوزادان را با گلاب شست وشو می دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به اینکه برداشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری آغاز شده است، افزود: سطح زیرکشت گل‌محمدی در این منطقه 200 هکتار است که اشتغال‌زایی بسیاری را به همراه دارد.

خورشیدی با بیان اینکه همزمان با برگزاری نخستین جشنواره گل‌محمدی شرکت تعاونی گل محمدی در دودانگه آغاز به کار کرد، تصریح کرد: از سال 90 کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه آغاز شد ولی به دلایل متعددی در این راستا شاهد وقفه بودیم ولی با تاسیس شرکت تعاونی این وقفه پر شد که برای توسعه کشت خود مردم پای کار آمدند.

وی ادامه داد: با تاسیس شرکت تعاونی کشت انفرادی به جای کشت تجمیعی در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که بعد از مدت یک سال سطح کشت گل‌محمدی در سال 96 به 100 و در سال 97 به 200 هکتار رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری به خریداری دستگاه گلاب‌گیری توسط این شرکت تعاونی اشاره کرد و افزود: حتی اگر فردی یک گل داشته باشد اعضای شرکت تعاونی باحضور در محل گل‌ها را تحویل گرفته و گلاب را تحویل اهالی می‌دهند.

خورشیدی ادامه داد: برای جمع‌آوری گل در مسیرهای مختلف روستاهای دودانگه خودرو قرار دادیم تا کشاورزان در فرآوری محصول با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با هم‌افزایی که در دودانگه اتفاق افتاد شاهد جهشی چشمگیر در زمینه کشت گل‌محمدی باشیم و سطح زیر کشت را به 500 هکتار برسانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.