پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری همایش دهیاری ها و شوراهای اسلامی بخش چهاردانگه

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، همایش جهت تجلیل از دهیاران و شوراهای بخش چهاردانگه در روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و بخش در روستای قادیکلا از توابع دهستان گرماب برگزار  شد.

 

 به گزارش تسنیم، محسن کوشش‌تبار بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران و شورای اسلامی بخش چهاردانگه در حسینیه روستای قادیکلا، اظهار داشت: در حال حاضر 60 درصد از دهیاران کشور از  تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند.

139212211408539282326162

وی با بیان اینکه فرصت توسعه، پیشرفت و اشغال‌زایی فراوانی در بخش چهاردانگه فراهم است، افزود: مسئولان استان و شهرستان آنچه را که در توان دارند تلاش کنند تا مناطق این‌چنینی توسعه یابند.

 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه لایحه  طرح قانون جامع دهیاری‌ها تقدیم مجلس شده است، گفت: در این پیش نویس، نقاط ضعف و قوت فعالیت دهیاران در طول این سال ها مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای جدیدی نیز دراین خصوص پیشنهاد شده است.

 

کوشش تبار افزود: در این طرح سعی شده تمامی مشکلات و همچنین ضعف های قوانین موجود در ارتباط با وظایف دهیاران برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه متولی پروژه‌های عمرانی، تفکیک اراضی و ساخت و سازها در بافت روستایی باید به دهیاران واگذار شود، تصریح کرد: اجرای طرح هادی در بافت روستای نیز به دهیاران واگذار شود.

 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از واگذاری دو هزارو 900 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به روستاهای کشور خبر داد و گفت: توزیع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاران در دستور کار دولت قرار دارد.

 

کوشش‌تبار از اختصاص یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی به منطقه چهاردانگه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا پایان تیرماه امسال روستاهای بخش چهاردانگه که دارای 30 خانوار جمعیت هستند مجوز دهیاری برای آن‌ها صادر می‌شود.

 

در این همایش همچنین مقرر شد به روستاهای دارای دهیاری 10 میلیون و روستاهای فاقد دهیاری 5 میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد.

 

mirdamadi12

محمد دامادی نماینده محمد دامادی بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران و شورای اسلامی بخش چهاردانگه در حسینیه روستای قادیکلا، ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی بوده و حفظ حرمت این ماه ضروری است.

 

وی به وجود جاذبه‌های گردشگری در بخش چهاردانگه ساری اشاره کرد و گفت: چشمه سورت، دریاچه الندان و چورت در جهان بی‌نظیر بوده ولی ما نتوانستیم از این منطقه گردشگری برای درآمد پایدار منطقه استفاده کنیم.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود از دریافت مجوز برداشت پیچ کلاج‌خسه در محور ساری به کیاسر خبر داد و گفت: پیچ کلاج‌خسه که به‌عنوان خطرناک‌ترین پیچ در این محور محسوب می‌شد مجوز برداشت آن گرفته شد و تا پایان تابستان عملیات برداشت آن انجام خواهد شد.

 

دامادی با بیان اینکه محور ساری به تاکام به جاده مرگ مهشور شده و بنده نیز هفته گذشته به وزیر راه و شهرسازی در خصوص این محور تذکر داده‌ام، تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست این پروژه حدود 19 میلیارد و 400 میلیون تامین اعتبار شده است.

 

وی، با اعلام اینکه در منطقه چهاردانگه به دلیل پراکنده بودن روستاها با مشکل راه‌ روستایی مواجه هستیم، افزود: متاسفانه در دولت گذشته اعتبار راه روستایی صفر بوده ولی در دولت تدبیر و امید حدود 400 میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی کشور اختصاص یافت.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: تا پایان سال 95 حدود 70 درصد از راه‌های روستای استان عملیات بهسازی و زیرسازی انجام خواهد شد.

 

 

1 نظر
  1. کاظم جلیل نژاد می گوید

    اینها همش شعار، کجاست عمل کجاست عمل؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.